Facebook ще плаща на влиятелните потребители

Влиятелните потребители във Facebook ще могат да печелят от своите постове в социалната мрежа. Очаква се в скоро време да бъде създадена система за изплащане на възнаграждения, която да поощри активността на потребителите.

Facebook провежда в момента проучване сред избрани потребители, като им предлага да изберат начин за монетизация в случай, че бъде въведена подобна функционалност, съобщи Vanityfair.com.

Предлагат се различни варианти за получаване на възнаграждения, вкл. плащане от самите фенове, приходи от поместване на реклама, или т.нар. брандирано съдържание, както и схема за стимулиране на дарения чрез бутон „Призив към действие”.

Проучването на възможността за споделени приходи идва седмици след като социалната мрежа пусна услугата Facebook Live за излъчване на видео в реално време. Засега няма повече подробности за новата функционалност и сроковете за нейното въвеждане.

Социалната мрежа вече плаща на някои издатели, вкл. Vox Media и BuzzFeed, за да участват с живо видео. Но досега не е имало инициативи за възнаграждения на индивидуални потребители.

Представител на Facebook коментира пред The Verge, че компанията иска да създаде устойчив модел за монетизиране за своите партньори, като чуе и тяхното мнение.

Ежемесечната аудитория на Facebook вече превишава 1,5 милиарда души, сочи официалната статистика. Чистата печалба на проекта нарасна през миналата година с 25% и възлиза на 3,68 милиарда долара.

Коментари по темата: „Facebook ще плаща на влиятелните потребители”

добавете коментар...

  1. :o)

    дето се вика “изкарвайте пари от фесбук” вече няма да е само виц 🙂

  2. Димитър Иванов

    Кой не ги иска тези пари? Хайде питай някой, който има хиляди последователи, защото е интересен дали не иска пари за това, да продължи да си прави там каквото си прави? В youtube е същото и отдавна е платено

  3. но

    Това да ти дават пари, без ти да ги искаш – има нещо гнило в тази инициатива. Май хората вече все по-малко ползват FB, а приходите са в резултат от заблудени рекламодатели (които много трудно могат да изчислят ефекта от рекламите си във FB).

Коментар