РС-та и компоненти правят 55% от бизнеса на дилърите

Мобилните компютри остават основната продуктова линия за ИТ дилърите в страната

Мобилните компютри остават основната продуктова линия за ИТ дилърите в страната

Между 1500 и 1800 компании работят като дилъри на ИТ продукти у нас, по данни на агенция CBN, изнесени на конференцията Асбис Академия в Правец през уикенда.

Най-важната продуктова линия за ИТ дилърите и тази година остават мобилните компютри – лаптопи и таблети, независимо от промяната на бизнес модела, заяви Людмил Стойчев от CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.

На второ място като дял в оборота са настолните компютри – десктопи и сървъри, а на трето – компонентната база. Сумарно, трите основни линии правят 55% от бизнеса на ИТ дилърите.

Учудващо, смартфоните са чак на 10-то място с 2-3% от очаквания оборот на дилърите за тази година, което е малко, предвид големия интерес към умните телефони.

„Дилърите, които са технологични фирми и могат да предлагат услуги с добавена стойност, би трябвало да увеличат продажбите на смартфони. Но очевидно това не се случва”, коментира Людмил Стойчев.

По данни на CBN, сивият бизнес в София намалява, но извън столицата делът му нараства. Наблюдава се също смяна на бизнес модела – продажбите на хардуер през интернет рязко се увеличават.

Коментари по темата: „РС-та и компоненти правят 55% от бизнеса на дилърите”

добавете коментар...

  1. Горанов

    Хей, Някой!
    Вносителите, често и дилърите, изграждат партньорска/риселърска мрежа. Те продават на своите партньори/риселъри с офертно фииксирани надценки между 7% и 12%.
    Вторие пък от своя страна продават често в сивия сектор – без фактура, дължими данъци, без ДДС и т.н. Това е именно и сивият сектор.
    За отбелязване е факта, че тази схема се промотира/насърчава, винаги когато има и незаконен внос от страна на дилъра – често разкили в количествата по М.Д.

    Подобна схема се разраства и с продажби по електронен път към физически лица. При тези случаи често не се издадава факктура, а само касова бележка. Пропуските в наредбата за касови апарати, ЗДДС и ЗКПО, позволяват тези продажби да се фактурират към партньор/мърчъндайзър и др., който да използва неправомерно право на данъчен кредит, както да завиши разходите по дейността си, респективно намали дължимите данъци.
    Естествено тази схема се крепи на междуфирмено доверие. Поприще е на “големите” – групи от фирми, вериги и т.н.
    Та така,

  2. Harry

    dreme mi na patoka

  3. Кирил Кирилов

    @някой : Вероятно, всеки, който слага под 200% надценка, за тях е представител на сивия бизнес. Само, че с поръчките по Интернет им излязоха криви сметките.

  4. някой

    От статията не се разбира какво се има предвид сив бизнес. Може ли някой да поясни?

Коментар