Проучване: Интернет не е толкова опасно място за търговия
Само 9% от разкритите случаи на измами с идентичност са резултат от действия на хакери, вируси или фишинг
06/03/2006
При всичкия този медиен шум около свързаните с Интернет измами и кражби на идентичност, човек може да си помисли, че глобалната мрежа е опасно място за търговия. Оказва се обаче, че въпреки рисковете в уеб, броят на измамите и кражбите на идентичност по други, по-традиционни методи, надхвърля този на онлайн инцидентите. Ако може да се вярва напълно на последните статистически данни, измамите в Интернет показват тенденция към намаляване.
При всичкия този медиен шум около свързаните с Интернет измами и кражби на идентичност, човек може да си помисли, че глобалната мрежа е опасно място за търговия. Оказва се обаче, че въпреки рисковете в уеб, броят на измамите и кражбите на идентичност по други, по-традиционни методи, надхвърля този на онлайн инцидентите. Ако може да се вярва напълно на последните статистически данни, измамите в Интернет показват тенденция към намаляване.
Според изследване на Javelin Strategy and Research, в случаите, когато източникът на кражба на идентичност е известен, само 9% от инцидентите са дело на хакери, вируси и „фишинг“. Обратно, загубата или кражбата на кредитна/дебитна карта е причина за 30% от инцидентите. Проучването също така открива, че измамите в повечето случаи (над 70%) са извършени по телефона или пощата.
Проучването обаче разкрива нарастване на стойността на онлайн измамите. Средните загуби в резултат на измами и кражби на идентичност, свързани с Интернет, само за миналата година са се увеличили от 2897 долара на 6432 долара. За същия период загубите от кражба на идентичност от документи, пратени по пощата или изхвърлени в боклука, са намалели с 14%.
►Какво е фишинг
|
Фишингът (phishing) е вид интернет мошеничество, целта на което е да получи информация за идентичността на потребители на кредитни карти и банкови сметки. Организаторите на фишинга обикновено изпращат електронни съобщения от името на известни брендове, или представяйки се за бизнесмени, приканват потребителите да влязат в сайтове, където да попълнят форми с идентификационна информация – пароли, номера на кредитни карти и банкови сметки. След като получат желаната информация, мошениците започват да ползват неправомерно сметките на измамените потребители.
|
Заслужава внимание фактът, че при фишинг измамите е най-голяма средната продължителност на неправомерно използване на чужда идентичност – 173 дни. За сравнение, лични данни, взети от приятели, познати, роднини или домашни помощници, са били използвани средно за 134 дни, а загубени или открадни кредитни карти само за 75 дни.
За справяне с проблема анализаторите препоръчват подходящо обучение на потребителите, което може да сведе до минимум фишингът на съществуващите сметки. Но спирането на фишинга на нови сметки е доста по-трудно. В проучването на Javelin Strategy and Research се посочва, че измамниците стават все по-изобретателни в събирането на несъществени на пръв поглед парченца лична информация, които по-късно могат да бъдат използвани за отворяне на нови, подправени сметки на името на жертвите.
Ролята на медиите също е обект на изследването на Javelin Strategy and Research. Твърде често посланието в медиите и навсякъде е било “нищо не може да се направи, така че бъдете подготвени това да се случи и на вас”. Според анализаторите, това е очевидно невярно и е опасно да се отправят такива съобщения към потребителите.
Наскоро обявените данни за 2005 година от американската федерална комисия по търговия (FTC), аукционите в Интернет са били водеща категория измама с 12% от всичките оплаквания. Има спад обаче спрямо 2004-та, когато този процент е бил 16. През миналата година измамниците са използвали примамки в Интернет (електронна поща и уеб) като първоначална точка на контакт в 55% от докладваните случаи, също по-малко от тези през 2004 година – 57%. Като цяло, федералната комисия докладва, че 46% от всички регистрирани оплаквания за измама със загуби над 335 долара са били свързани с Интернет и са намалели спрямо 2004 година, когато са били 52%. ■
Много грешите! Загубил съм доста пари по хора който са ми изглеждали лоялни ,но уви. Така че тази статия е абсолютно не нужна и само заблуждава.