Продажбите на устройства за виртуална реалност (VR) с вграден дисплей ще достигнат 2 млн. броя през настоящата година, прогнозира анализаторската компания Canalys. В края на десетилетието пазарът ще нарасне десетократно, възлизайки на 20 млн. броя.
Най-голям дял в момента имат базовите VR устройства, които по правило работят с персонални компютри. Доставките на умни VR джаджи, способни да функционират независимо от РС-тата, ще превишат тази година 100 хиляди броя.
Canalys разглежда само VR шлемове и гарнитури с вградени дисплеи. По-прости устройства като Samsung Gear VR и Google Daydream View, работещи в тандем със смартфони, не са включени в анализа, но техните продажби се измерват в милиони бройки.
Както се очакваше, след излизане на модела PlayStation VR лидер на пазара стана японската компания Sony. Благодарение на огромната аудитория на конзолата PlayStation 4, съвместно с която работи PlayStation VR, доставките на устройството ще превишат 800 хиляди броя за по-малко от три месеца.
На второ място по популярност е шлемът HTC Vive. Очаква се тази година тайванската компания да продаде половин милион подобни устройства и да се утвърди на позицията след Sony. Трети е Oculus Rift с продажби в размер на 400 хиляди броя.
Някои големи производители отложиха пускането на свои VR устройства за 2017 г., което е предпоставка за силен ръст на пазара догодина. Според експертите, развитието на VR пазара тепърва започва.
Canalys прогнозира, че през следващата година продажбите на VR устройства ще достигнат 6 млн. броя, през 2018 г. – 10 млн. броя, а през 2019-та ще преодолеят 15-милионния рубеж.
Цифри Цифри…всяко нещо започнало от 0 има ГРАМАДЕН РЪСТ…новини за пълнеж…