VR индустрията чака по-мощен хардуер

Основните играчи на пазара за VR устройства едва ли ще съумеят да увеличат значително продажбите си през следващата година, прогнозира източници от индустрията.

Скептичната оценка се подхранва от недостатъчния обем на панелите с висока резолюция и високопроизводителните процесори, както и от липсата на необходимия вграден софтуер за виртуална реалност (VR), пише digitimes.com.

Изданието посочва като основни участници на пазара за VR устройства компаниите Sony, HTC и Oculus. Не се очаква през 2017 г. те да увеличат съществено продажбите си.

Още тази година доставките на някои VR гарнитури бяха отложени, заради недостига на OLED панели и датчици. Освен това съществуващите хардуерни решения не удовлетворяват изискванията на производителите на VR устройства.

Заради неопределеността на пазара, основните играчи се въздържат да публикуват прогнози за обема на доставките, планирани за 2017 г. Според тайванските източници, Sony ще увеличи доставките от 1,5 млн. през 2016 г. до 2,5 млн. в 2017 г., Oculus ще отбележи покачване от 0,65 до 1,2 млн., а HTC – от 0,45 до 0,6 млн.

Коментар