Множество нови платформи за виртуална реалност се бореха за вниманието на потребителите и разработчиците през миналата година. Като цяло, продажбите на VR шлемове възлизат на 30 милиона броя, по данни на анализаторската компания Strategy Analytics.
Пазарът на VR хардуер е парцелиран между 6 конкуриращи се платформи, като се наблюдава засилващо се фрагментиране, сочи докладът. Екосистемата Google Cardboard VR има най-голям дял по брой продажби и инсталирана база, но Samsung и Sony си поделят над половината от приходите от VR хардуер, благодарение на успешните нови продукти, пуснати през миналата година.
„2016 беше натоварена година за виртуалната реалност. Наред с Google Cardboard се появиха нови платформи като Google Daydream, Samsung Gear VR, Oculus Rift, PlayStation VR и SteamVR, обслужвана в момента от HTC Vive устройства, като се очаква и други производители да се присъединят към нея през 2017 г.”, коментира Дайвид МакКуийн, изпълнителен директор на програмата за VR изследвания в Strategy Analytics.
Данните сочат, че Google има водещ дял по отношение на продажби и инсталирана база за своята ултра-евтина платформа Cardboard VR. Размерът на аудиторията вече привлича маркетолози и брандове, които искат да използват виртуалната реалност като инструмент за промоции. Но на тази платформа се падат само 12% от приходите на пазара за VR хардуер.
В същото време VR платформата за смартфони Samsung Gear VR, която се отличава с характеристики от по-висок клас, има 35% дял от приходите. Успешният дебют на PlayStation VR осигури второ място на Sony по приходи, като заедно двете компании обсебват над половината от приходите от VR хардуер през миналата година, сочи докладът на Strategy Analytics.
Успешните доставки на VR хардуер до клиентите чрез директни продажби, пакетни предложения и дори като подарък подготви пазара и създаде необходимата аудитория за растеж на VR екосистемата. Въпреки това шестте конкуриращи се платформи формират един пазар, който е пренаселен и фрагментиран, коментира Клиф Раскайнд, старши директор на Strategy Analytics.
По неговите думи, 2017 със сигурност ще бъде интересна година за VR пазара. Очакват се трусове, тъй като някои от конкуриращите се системи или ще бетонират позициите си или ще отпаднат от надпреварата. Само приходите от хардуер или аудиторията няма да са достатъчни за който и де от играчите да спечели.
Еволюцията на VR екосистемата ще продължи с нови сценарии на употреба и приложения. Виртуалната и добавената реалност (AR) ще навлязат в нови индустрии, извън игрите и медиите, където в момента е съсредоточено приложението им, и това ще движи растежа на пазара, заключава Strategy Analytics.
Следващата измама след 3D…която беше неуспешна…
не разбраха че за истинско изживяване трябват много пари, а няма кой да ги даде 🙂
Или поне толкова малко ще ги дадат че не си струва разработката 🙂
никога няма да сложа тая дивотия на главата 🙂
Виртуалната реалност с тези шлемове и смартфони на главата е опасно нещо, вероятно много вредно за хората. Затова смятам че технологията в тази форма няма бъдеще и ще я забранят.