Японската компания Toshiba се утвърди като най-бързо растящия доставчик на пазара за твърди и полупроводникови дискове (HDD и SSD) през 2016 г. – по брой продадени устройства и в стойностно изражение, спрямо предходната година, сочи анализ на IDC.
Световният пазар на HDD възлиза на 25 млрд. долара през миналата година, докато продажбите на SSD са генерирали 17 млрд. долара. Делът на Toshiba в сегмента HDD е нараснал през четвъртото тримесечие с 9% и достига 24% (по брой устройства).
Единствено Toshiba сред HDD производителите демонстрира ръст на общите приходи и увеличение на бизнеса във всички сегменти – мобилни и настолни устройства, високопроизводителни и дискове с голям капацитет от корпоративен клас.
При SSD устройствата приходите на Toshiba през 2016 г. се оценяват на 114% спрямо предходната година, а компанията се нарежда на четвърто място по дял от пазара.
Toshiba предлага твърди дискове за четири основни сегмента от пазара. Серията AL е насочена към високопроизводителни корпоративни системи, докато устройствата MG са проектирани за използване в решения с голям капацитет в компании и центрове за данни.
Серията MQ се позиционира за широк спектър от системи, които изискват използване на мобилни клиентски твърди дискове. И накрая, DT устройствата са ориентирани за работа в настолни клиентски системи.
Асортиментът от SSD устройства на Toshiba също включва няколко серии. PX с интерфейс SAS е насочена към корпоративни и хиперконвергирани среди, а устройствата ZD6300 се отличават със собствен двупортов интерфейс Non-Volatile Memory Express. Устройствата от серия BG с многолинеен интерфейс PCIe NVMe се използват в клиентски системи и зареждащи дискове за сървъри.
SSD-тата им не стават. От 4 купени – всичките издадоха багажа, за щастие – в рамките на гаранционния им срок. Никога повече Тошиба…
Расте им пазарният дал на HDD щото другите производители се отказват от HDD.