Телерик Академия обяви поредно ключово назначение в ръководния си екип. Петър Шарков оглави младежките инициативи на образователната организация, която надгражда традиционното обучение в сферата на дигиталните технологии.
Петър Шарков ще отговаря за дългосрочната стратегия за развитие на ученическите инициативи от 1 до 12 клас на Телерик Академия, както и за ключовите партньорства и връзки с образователните институции и бизнеса.
Той има дългогодишен опит в стартирането, структурирането и управлението на организации, както и в изграждането на образователни програми и въвеждането на нови техники и методологии в обучението. Съосновател е на Start It Smart, като от 2013 до 2015 г. е президент на предпримаческата организация, а в момента е член на борда й.
По-рано, през 2011 г. Петър съосновава компанията за ускорено учене чрез използване на иновативни инструменти – Mind Mapping, лицензирана от създателя на техниката – Тони Бюзан.
Като част от екипа на Телерик Академия, Петър Шарков ще ръководи инициaтивите за безплатно обучение по програмиране и дигитални технологии, насочени към деца и ученици от 1 до 12 клас – Училищната Телерик Академия, Детската Телерик Академия, както и съвместната програма с CoderDojo.
Най-мащабната от тях, Детската Академия, разполага с 36 школи по програмиране в 11 града в България. Само през учебната 2016-2017 г. в нея се обучават хиляда деца в 4-6 клас. Общо над 6 500 души са участвали присъствено в младежките инициативи на Телерик Академия досега.
„Несъмнено дигиталните технологии трансформират пазара на труда и уменията, необходими за успешна кариерна реализация. Затова с ученическите инициативи на Телерик Академия целим да подготвим следващите поколения за професиите на бъдещето. Радвам се, че Петър се присъединява към екипа и общата ни кауза“, коментира назначението Бойко Яръмов, съосновател и изпълнителен директор на Телерик Академия.
С помощта на Петър Шарков, Академията планира да развие партньорската си мрежа от училища и преподаватели, както и да достигне и вдъхнови още повече деца в България да се превърнат от консуматори на технологиите в техни създатели, както и откриватели, допълни Яръмов.
Шарков е третото ключово назначение в Телерик Академия след отделянето й от Progress в началото на годината. През март към екипа се присъединиха специалистите с дългогодишен опит в областта на маркетинга и комуникациите – Александра Мечкова в ролята на главен директор „Маркетинг“ и Ина Добрилова на позицията мениджър „ПР и маркетинг“.