Свързаността вкара производителите в битка със себе си

„Произвеждаме първите в Европа електрически бойлер и електрически конвектор с управление през интернет и това предизвиква собствените ни възможности“, заяви Димитър Василев от Tesy

Интернет на нещата, вездесъщата свързаност и изпълването на пространствата със сензорни технологии принуждава производителите да влязат в битка със себе си, изпитвайки многократно предела на възможностите си. Нововъведенията постоянно поставят нови и нови въпроси и предизвикателства.

„Произвеждаме първите в Европа електрически бойлер и електрически конвектор с управление през интернет и това предизвиква собствените ни възможности“, разказа Димитър Василев, ръководител отдел Продуктово и бизнес развитие в Tesy.

Едно от предизвикателствата, според Василев, е наличието на специалисти в производството, които са способни да си представят какво би могло да се случи с такъв нов вид електроуред. Дори когато за човек е лесно да разбере как би работила подобна машина, реализацията й може да се окаже изпитание, защото изисква намирането на правилните доставчици на компоненти, на свързаност и т.н.

Предизвикателство е и продуктът да се предложи на достъпна цена, тъй като вложените усилия в разработването неизбежно го оскъпяват. Сигурността остава друг ключов казус – събирането на данни за потребителите е лесно технически, но всеки от тях си задава въпроса: „Какво се случва с моите лични данни, какво се прави с тях, как се използват?“.

Въвеждането на подобни иновации повдига редица въпроси, разказа и Йоханес Грем, ръководител отдел Изследване и развитие в BHTC България. Сензорните технологии, които се вграждат в автомобилните системи, разкриват един нов свят, предвид неизбежното натрупване на данни и възможностите за тяхното използване.

„Имаме данни за двигателя в колата и ето, че вече мислим как да ги използваме, за да подгряваме автомобила по-добре; имаме данни за влажността в купето и това поставя въпроса как да оптимизираме работата на климатика”, разказа Йоханес Грем.

Неизбежно тази сензорна екосистема влиза във взаимодействие и с хората. Така например, различните стилове на управление на колите изискват различно поведение от сензорните системи. Не на последно място, този подход ражда и редица креативни идеи, които биха могли да осигурят конкурентно предимство. Така например е родена идеята за създаване на модул, който намалява силата на вентилаторите,когато колата „разбере“, че водачът говори по телефона.

Накратко, наличието на мрежи от сензори и свързаността им, особено чрез средствата на интернет технологиите, задължава производителите да бъдат в постоянна надпревара със самите себе си и да надскачат лимитите си.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментари по темата: „Свързаността вкара производителите в битка със себе си”

добавете коментар...

  1. Пешо

    Що триете коментари ?

  2. Anonymous

    Кадри има за всичко. Няма кой да им плаща. Има бум в ИТ специалностите, но не и в работните места и заплатите на ИТ.

  3. А образованието?

    Трябва образование по интернет на нещата да се въведе в техникумите и вузовете. Предстои бум в тази сфера, кадри няма

  4. Privacy

    Неизбежно потока от събирани данни ще става по.голям и освен как да се използват възниква и въпроса как да не се използват част от тези данни в ущърб на потребителите 🙂
    Един огромен Биг Брадър се задава, личната неприкосновенст става мираж!

Коментар