Няколко водещи немски компании планират да създадат единно хранилище за личните данни на потребителите в Европа с цел да улеснят онлайн пазаруването, предаде Ройтерс.
Зад идеята стоят компании от различни отрасли на икономиката, вкл. Allianz, Axel Springer, Daimler, Deutsche Bank, Core и Here Technologies, които вече са подписали споразумение за създаване на единна платформа за регистрация на потребителите.
Очаква се подобна платформа да позволи на купувачите да пазаруват в различни онлайн магазини, без да въвеждат своите данни във всеки от тях, като вместо това използват единен идентификатор.
Със събирането и съхранението на данните ще се заема новосъздадена компания. Тя ще се придържа към високи стандарти за сигурност и защита на данните.
Алиансът ще пристъпи към реализация на плана след няколко месеца. Проектът е отворен за участие и на други компании.
Нищо читаво не идва от Германия.