УниКредит Булбанк усвоява големите данни

„В бъдеще част от плащанията ще се изискват от роботи, на което трябва да сме готови да отговорим“, заяви Любослава Урам, Уникредит Булбанк

Различните предпочитания на „клиентите от бъдещето“ са двигателят за управление на големите данни в УниКредит Булбанк, заяви Любослава Урам, член на Борда на директорите и ръководител на поделението за глобални банкови услуги в Уникредит Булбанк, по време на IDC Digital Leadership Forum 2017.

„В момента банката предлага редица дигитални услуги, с които покрива изискванията на настоящите си потребители“, разказа Любослава Урам. „Очакваме в бъдеще обаче клиентите да израснат с технологиите и да имат по-големи изисквания към банковите услуги. Също така част от плащанията ще се изискват от роботи, на което трябва да сме готови да отговорим. Не на последно място ще останат и потребители, които не са толкова „цифрови“, допълни тя.

От УниКредит Булбанк отчитат, че все повече клиенти използват социални мрежи, за да споделят предпочитанията си. Това дава възможност на банката да следи какви са вкусовете им и да им предлагат специално разработени за тях услуги. Банката се опитва да прогнозира и какви ще са бъдещите планове и желания на потребителите си.

За да осигури технологично събирането и анализа на тази информация, УниКредит Булбанк се насочва към управление на големите данни. Това включва обединение на информацията, постъпваща от различните канали, и обмен между отделните поделения на банката, разположени в 10 държави. Финансовата организация създава т.нар. Big Data Hub, в който постъпва информацията. Той е изграден с тенденция да бъде скалируем, за да поеме данните от всички клонове.

„В процеса на създаване на хъба научихме много уроци“, сподели Любослава Урам. „На първо място трябва да поставите нуждите на бизнеса. Това означава, че събирането на информация трябва да се базира на конкретни хипотези, които могат да се превърнат в бизнес казуси“. Тя съветва компаниите да започнат да събират данни за клиентите си от различни канали, без значение колко непълна ще е тази информация. „По-възможно е да реализирате полза от използването на малко данни, отколкото от никакви“.

По думите на Любослава Урам, основен момент при големите данни не е самата технология, а начинът на използването й. Ключовият фактор за успех е съвместната работа на човека и машината, при която се използват възможностите за анализи на технологиите и на базата на тях се вземат решения.

Деница Дженева

Деница Дженева

Коментар