Все повече компании позволяват на своите служители да използват личните си устройства за служебни цели – т.нар. концепция BYOD (bring-your-own-device), сочи проучване на анализаторската компания CCS Insight.
В периода от 2015 до 2017 г. около 60% от компаниите са прилагали BYOD в своята дейност, като много от тях възнамеряват да продължат да разчитат на концепцията. Но BYOD не е единственият вариант за по-гъвкава и ефективна работа, отбелязва CCS Insight.
Бизнесът разглежда и други възможности за корпоративна мобилност, като все по-често избира концепцията COPE (Corporate-Owned, Personally Enabled), при която служебните устройства се ползват и за лични цели. Подобен модел на работа позволява по-гъвкаво управление и анализ на данните, като същевременно осигурява максимален комфорт на потребителите.
В резултат на навлизане на концепцията COPE, бизнесът е увеличил разходите си за покупка на смартфони и таблети със 7%, сочи анализът на CCS Insight за последните две години.
Някои компании предпочитат хибридният подход – съчетаниe на COPE и BYOD. Така например, авиокомпанията Alaska Airlines предоставя на ключовите си служители, вкл. пилоти, механици и стюардеси, корпоративни мобилни iOS устройства, докато работниците на по-маловажни позиции могат да ползват собствените си устройства.
CCS Insight прогнозира, че световният пазар на BYOD ще расте с 22% годишно в периода до 2023 г. Очакваният подем показва, че компаниите не възнамеряват да се откажат от възможностите, които им предоставя корпоративната мобилност, за сметка на други концепции.
Проучване на Enterprise Mobility Exchange от миналата година установи, че след известен период на ползване на BYOD, някои организации са се върнали към COPE, въпреки увеличените разходи за покупка на служебни устройства.