Мобилността носи висока рентабилност на бизнеса

Мобилните технологии променят традиционните представи за човешкото взаимодействие
(снимка: CC0 Public Domain)

Глобалният пазар на мобилни решения за предприятията надхвърли 32,73 милиарда щатски долара на годишна база и се очаква да достигне приблизително 182,6 милиарда щатски долара на година до 2030 г., прогнозират анализатори. Вече са ясни най-иновативните тенденции в областта, които бизнесът трябва да има предвид, за да използва напълно потенциала си и да получи конкурентно предимство в съответните оперативни икономически сектори.

Бързото развитие на мобилните технологии продължава да променя традиционните представи за човешкото взаимодействие. Докато формите на комуникация доскоро бяха предимно лични, между хора, съвременните такива включват както отношенията потребител-технология, така и IoT (интернет на нещата) като комуникационни канали, отбелязва в нов анализ компанията за облачни ERP и CRM решения SoftOne.

Разрастване на BYOD

Предприятията разработват сложни модели за адаптиране на своята стратегия за корпоративна мобилност, като например BYOD (използвай своето устройство). По този начин спестяват пари от разходите за придобиване на устройства, като искат от служителите да донесат устройствата си за използване на работното място.

Тъй като бизнесът непрекъснато се стреми да намали разходите, включването на BYOD е ефективна стратегия за ангажиране на служителите, като същевременно се спестяват разходи, свързани с предоставяне на смартфони, таблети и лаптопи на служителите в цялата компания.

BYOD моделите позволяват на ИТ отделите да инсталират притежавани от компанията приложения на устройствата на служителите. По този начин потребителите запазват свободата си по отношение на избора на устройства и проблемите с поверителността, докато работодателите все още запазват контрола върху корпоративните данни и софтуер.

5G и Wi-Fi 6 мрежи

Използването на 5G стандартите ще нараства експоненциално. 5G разполага с висока пропускателна способност на данните (до 10 Gbps), ниска латентност (1 милисекунда), подобрени функции за свързаност и до 90% намалено потребление на енергия, в сравнение с 4G системите.

Wi-Fi 6 също ще има значителен принос към мобилността на предприятията през 2024 г., увеличавайки скоростта на мрежата, оптимизирайки използването на батериите и производителността в пренаселени офис пространства.

На по-добрата и по-бърза интернет свързаност са базирани и решенията за корпоративна мобилност като платформи за видеоконференции, системи за съхранение в облак и инструменти за онлайн сътрудничество. Както 5G, така и Wi-Fi 6 дават възможност дистанционната работа с по-висока ефективност, дори когато служителите не са директно свързани с бизнес мрежа.

ΙοΤ (интернет на нещата)

IoT се отнася до мрежова система от взаимосвързани изчислителни устройства, физически и цифрови машини, обекти или хора, които имат уникални идентификатори (UID) и могат да обменят данни по мрежи.

98% от фирмите, използващи IoT, в момента извличат огромно количество данни от своите процеси, но използването им остава пречка. Освен това 31% не успяват да извлекат или анализират тази информация в корпоративните мрежи, като потенциално пропускат информация, която би подобрила стратегическите им планове и възможностите за вземане на решения.

Повишена сигурност

Едно от основните притеснения, свързани с мобилността на предприятията, е сигурността. Прилагането на стратегия за корпоративна мобилност увеличава потенциала за атаки. Това изисква по-строги мерки за сигурност, когато корпоративните данни „пътуват” между устройствата, което ги прави потенциално уязвими за нарушения или неоторизиран достъп. За целта могат да се използват различни инструменти, от VPN технологии до технологии за сигурност на крайните точки.

Управлението на мобилни устройства (MDM) е традиционното решение за ИТ отдели за наблюдение на използването на смартфони и таблети по време на работа. Настоящите тенденции за управление на мобилността на предприятията включват по-строго, но гъвкаво управление на мобилни приложения (MAM).

Ролята на доставчика

Наличието на подкрепа от доставчик на корпоративна мобилност (Enterprise Mobility, EM) е съществен фактор за рационализиране на мобилността и управлението на устройствата, както и за осигуряване на бизнес данни и устройства. С правилната EM платформа, предприятията ще могат да се възползват напълно от мобилните инициативи и да гарантират успеха на EM като цяло. Има много варианти и продукти, които да осигуряват добре функциониращ работен процес.

Коментар