TechNews.bg
Водещи новиниЛ@йфНовиниТоп новини

Софтуерът променя усещането за автомобилите

Програмистите на Бош подхождат към автомобилите от софтуерна гледна точка
(снимка: Бош)

Софтуерът ще промени не само начина, по който използваме и усещаме автомобилите, но и начина, по който ги разработваме, казват от немския индустриален гигант Бош. Компанията разкри последните си иновации на изложението CES 2025 в Лас Вегас.


„Никой не разбира изискванията и нуждите на автомобилната индустрия така задълбочено, както Бош”, заяви Пол Томас, президент на компанията за Северна Америка. „С експертизата ни в софтуера за мобилността ние сме идеалният партньор за големите световни технологични играчи”, допълни той.

В ерата на софтуерно дефинираната мобилност програмистите на Бош подхождат към автомобилите от софтуерна гледна точка. Те разработват технологии и решения за нови централизирани архитектури, които управляват всички взаимодействия между автомобилната електроника и облака. Това ще бъде от съществено значение в бъдеще, когато колите ще могат лесно да изтеглят нови функции за области като инфотейнмънт или помощ на водача по въздуха.

Да вземем за пример пътищата: наскоро Бош програмира нова функция, която позволява на колите да спират плавно и без сътресения. Това е улеснение за шофьорите в бавно движещия се трафик, както и за пътници с „морска болест”.

Изкуственият интелект играе важна роля в асистираното и автоматизирано шофиране от години, подчертаха от компанията. Мултифункционалната камера MPC3 е в серийно производство от 2019 г. Тя може да разпознава обекти и хора, както и да прави разлика между пътя и външния му ръб, за да поддържа безопасно автомобила в лентата. Камерата съчетава конвенционални алгоритми за обработка на изображенията с AI методи за пълно разбиране на това, което се записва.

„С мултифункционалната ни камера, базирана на AI, не само шофирането е по-спокойно, но и пътищата са по-безопасни за всички потребители”, сподели Томас. За да постигне това, Бош комбинира познанията си в областта на автомобилния инженеринг и опита си в изкуствения интелект с огромен набор от собствени сензорни данни. „Използваме AI, за да увеличим ефективността на системите ни за подпомагане на водача”, каза мениджърът.


И нещо повече: Бош проучва как генеративният AI може да се използва за по-нататъшното усъвършенстване на функциите за автоматизирано шофиране. Очакванията са, че автомобилите ще могат да оценяват ситуациите и да реагират по съответния начин, като така безопасността на участниците в трафика ще се повиши.

В бъдеще генеративният AI ще се обучава по-бързо на функциите за автоматизирано шофиране, като по този начин ще намали тестовите километри, необходими за валидирането им. И чрез добавяне на условия като снежна покривка на пътя, генеративният AI ще може бързо да променя контекста на последователността на шофиране, записана от камерите и от радарите. С други думи, системите могат да бъдат обучени за сняг, без да се налага да чакат, докато снегът наистина падне – AI ще го направи сам.

още от категорията

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Експеримент в образованието: AI във всички училища на Ел Салвадор

TechNews.bg

AI променя приоритетите в киберсигурността

TechNews.bg

Коментари