Съществуват много критерии за избор на подходяща SEO агенция, но сред тях можем да откроим няколко, които са най-важни, защото недвусмислено ще ви ориентират дали си струва да ѝ се доверите, или не.
Ето по какво можете да разберете дали една SEO агенция ще отговори на очакванията ви:
Скорост на комуникация
Ако сте се свързали с някоя SEO агенция и сте започнали да договаряте сътрудничество, но мениджърът изведнъж прекъсне комуникацията и не успявате да се свържете с никой от служителите им в определеното работното време, то това е сигурен знак, че трябва да си потърсите друг партньор. Подобно поведение е показателно и идва да ви покаже, че хората, които работят там, не се отнасят сериозно към работата си и няма да се отнесат към поставените им задачи с необходимия респект и спазването на срокове. Ако се нуждаете от сигурен партньор, на когото можете да разчитате, явно това не е „вашият човек”.
Разбира се, понякога може да се създаде погрешно първо впечатление и комуникацията да е прекъснала по уважителна причина. За да проверите дали става дума за случайност, или е стил на поведение, може да поставите пробна задача, без особена важност за вас, просто за да проследите реакцията – бързината и качеството ѝ на изпълнение могат да ви разкрият достатъчно, за да вземете правилното решение.
Опит във вашата ниша
Една SEO агенция може успешно да популяризира десетки проекти в различни пазарни сегменти, но това не означава, че ще се справи със същата лекота с вашия. Всяка ниша има своите тънкости и изисква опит.
Можете да проверите предишните успешни проекти на агенцията и да видите с какви клиенти е работила добре. Обикновено тези неща се публикуват в нейния сайт, защото играят ролята на добра реклама. Ако откриете ваши проспериращи колеги в списъка, това е добър знак. В противен случай директно попитайте за опита на агенцията във вашата ниша и от чутото ще си направите съответните изводи.
Индивидуална стратегия
Ако съответната SEO агенция, към която сте насочили вниманието си, предлага индивидуален подход към клиентите, това говори добре за нея и е сигурен знак, че взима присърце нуждите на всички клиенти, стараейки се да им отговори по най-добрия възможен начин. Някои специалисти, които вече са се доказали в бранша, дори предлагат уникални предложения, при които клиентът заплаща само на базата на вече реално постигнати резултати. Такава оферта бихте могли да получите например от theSEO, които имат зад гърба си реализирани редица успешни проекти и са завоювали отличен имидж сред потребителите.
Да проверите дали агенцията, към чиито услуги проявявате интерес, залага на индивидуалния подход, е много лесно. Просто оценете офертата, която ви отправят и веднага ще забележите дали е изготвена специално за вас, или е просто стандартна. Ето и няколко въпроса, които може да зададете, за да сте уверени, че няма да сбъркате в преценката: „Как мога да използвам тази услуга за развитието на моята компания?”, „Как планирате да постъпите, предвид особеностите на моя бизнес?”.
Ако видите, че SEO агенцията отчита спецификата на вашата конкретна ниша и успява да прецени реалното състояние на вашия сайт, това е плюс. Всичко останало е минус.
Екип и офис
Това е също един сериозен показател, който може да ви предпази от рискове, въпреки че понякога може и сериозно да ви заблуди, тъй като много често отлични специалисти работят без офис. Все пак обаче наличието на офис и екип от професионалисти в него определено говори за ръководенето на един напълно реален, а не само виртуален бизнес. А това е важно за много потребители.
Услуги и цени
Всеки бизнес определя средни цени за стандартни услуги в собствената си ниша. И колкото по-ниска е цената на тези услуги, толкова по-подозрителни трябва да бъдете. Такова понятие като „експресно SEO” не съществува. Никой не може да направи нещо 5 пъти по-бързо от конкурентите си и да поиска 5 пъти по-малка сума за услугата. Следователно, колкото по-евтина е една услуга, толкова по-ниско качество ще получите.
Що се отнася до услугите, които съответната SEO агенция предлага, колкото по-малък е техният брой, толкова по-специализирана е дейността ѝ, респективно – на толкова по-висок професионализъм можете да разчитате. Ако една фирма предлага куп различни услуги, със сигурност някои от тях „издишат” по отношение на качеството.
Как да следите работата на SEO агенцията?
Обикновено това става на базата на редовни отчети, в зависимост от задачата. Най-често това са данни за трафик и позиции по ключови думи. Анализът включва списък с вече приключени задачи и списък с нови за периода до следващия отчет. Ако подобен отчет ви бъде предоставен веднъж месечно, това е напълно достатъчно, за да оцените динамиката и качеството на работата.