Руските компании EkoNiva и Cognitive Pilot ще оборудват 10 000 комбайна с автономни системи за задвижване в рамките на следващите три години, съобщават специализирани издания.
EkoNiva е земеделски холдинг, а Cognitive Pilot е софтуерна корпорация. Тези две руски компании са решени да направят проект за автономни селскостопански комбайни, който има претенцията да е най-големият в света, твърди публикация на Future Farming. Заедно двете фирми ще оборудват до 10% от зърнокомбайните в страната с автономни системи за задвижване през следващите три години.
В рамките на споразумението EkoNiva ще предлага системата Cognitive Agro Pilot за автономно задвижване на комбайни. Тя включва автономно задвижване на база система с изкуствен интелект, наречена C-Pilot.
Комбайните ще работят в общо 35 региона в 10 климатични зони. Покривайки такъв огромен район, двете фирми ще добият задълбочено познание за по-нататъшен тренинг на изкуствения интелект и невронните мрежи, на които ще се базират бъдещите им разработки.
„Оборудването на машините на нашите клиенти със системи Cognitive Agro Pilot ще направи прибирането на реколтата по-ефективно и ще намали производствените разходи за зърно за тях с 3 до 5%. Тъй като сме представени в големи части на страната и управляваме обширна мрежа от модерни сервизни центрове, ще можем бързо да разширим използването на технологии за изкуствен интелект в Русия”, каза Бьорне Дрекслер, главен изпълнителен директор на EkoNivaTehnika-Holding.
Системата е предназначена за работа с всички марки зърнокомбайни. Тя може да бъде инсталирана както на чисто нови машини, така и на съществуващия автопарк от вече действащи на полето комбайни.
Все още е задължително да има оператор в кабината по време на прибиране на реколтата. Системата обаче позволява операторът да се съсредоточи повече върху качеството на процеса на прибиране на реколтата и по-добре да контролира ъгъла на хедера и други настройки.
Руснаците правят автономни комбайни от 2012. Една такава дори държи световния рекорд за добив на зърнени култури за денонощие.
Тръмп хвърля още 13 млрд. долара за спасяване на земеделието
Отдавна е възможно, индийци да работят дистанционно по светът, не само с английски по телефон. А да управляват машини и комбайни в САЩ и навсякъде, Дори самолети, автобуси, за 200 долара, вместо да дават на американци хиляди долари.
Мислех, че автономното е захранването. Със сухата маса листа и стебла, плявата. А може и да работи през нощта сама, да опакова зърното в чували, и през денят камионите да го прибират. Но и камионите може да са дистанционно радиоуправляеми.
Още преди много години руска фирма беше разработила система управление на комбайни, която се управлява по GPS сигнал и така обира плътно и точно полето. Това е още една крачка напред, защото изкуствения интелект ще следи и за евентуални пречки по трасето (като някое появило се безстопанствено магаре).
американската армия вече е въвела системата Firestorm в учението: това е един вид „мозък“, който свързва сензорите на бойното поле със стрелеца чрез съответния възел за управление и контрол.
Тества се и системата Titan, която ще обработва информацията за целите с помощта на изкуствен интелект. Текат експерименти за изследване на възможностите на космическите сонди и интегриране на получените данни с помощта на нова мрежова архитектура. Според Мъри целта за 2022 г. е да се привлекат партньорите от НАТО към проекта “Конвергенция” : Великобритания вече се е съгласила и Австралия вероятно ще се съгласи.