Как се прави фирмено тържество в условия на пандемия? Оказа се, че и това може да се виртуализира и то сполучливо. Вярно, не можем да пием по питие заедно с колегите, не можем да потанцуваме заедно, нито е реалистично да си създадем диско-настроение в импровизирания домашен офис. Но пък от друга страна почти винаги можем да поклюкарстваме. Нали?
Компаниите все по-често се обръщат към организаторите на събития, за да им спретнат виртуални социални събития за персонала като част от поддържането на духа на екипа. И макар че пандемията все някога ще свърши, оказва се, че повечето бизнеси очакват търсенето на виртуални партита да продължи дори и след това.
След почти година работа от дома си Катарина Герке – служителка във фирма от финтех индустрията – най-сетне успява да се събере с колежките си на парти и да обмени клюки. Това се случва във виртуалната „баня“ и виртуалната „зона за пушене“ на онлайн коледното парти на компанията, разказва Ройтерс.
Събитието, на което жената присъства, включва виртуално пътуване с такси до виртуална зала с виртуален дансинг, урок по приготвяне на коктейли, както и истински хапки храна и напитки, доставени на 200-те купонджии – персоналът, останал вкъщи.
„Въпреки че седях сама в хола си, наистина се чувствах като на парти с колегите“, казва Герке, която ръководи шведската част на онлайн компанията за застраховане на домашни любимци. По време на тържеството Герке изпробвала всичко, което „мястото“ могло да предложи, но казва, че акцентът на веселбата е размяната на „тлъсти служебни клюки“ в частната виртуална „баня“ – място, където – с едно щракване на мишката – тя може да се оттегли от дансинга си да се „усамоти“ с избрана група приятели. Казва, че събитието е едно от най-добрите социални мероприятия, на които някога е присъствала.
Пазарът на виртуални социални събития тепърва ще набъбва. Очаква се той да нарасне от малко под 100 млрд. долара през 2020 г. на 400 млрд. долара към 2027 г., сочат данни на Grand View Research.
„Виртуалните социални събития са на 100% тук и те ще останат чат от действителността, но в съчетание с лични събития“, очаква Рейчъл Хейнс, директор по организация и развитие в шведската разплащателна компания Klarna. „В крайна сметка предпочитам да ходя на йога на покрива на нашата централа, отколкото в хола си“.
Klarna е направила виртуалното общуване основна част от корпоративната си култура по време на пандемията. „Много от нашите хора са млади и живеят сами“, добавя Хейнс. „Онлайн социалните събития са много важни за екипа и ние настояхме за няколко големи инициативи, за да сме сигурни, че хората ще запазят чувството за общуване помежду си“.
Тези инициативи включват виртуални разпивки в петък вечер, забавно съвместно готвене през уикенда и сутрешна йога в почивните дни.
Едуард Полард, главен оперативен директор на организатора на събития Hire Space, заявява, че нарастващото търсене на онлайн събития по време на пандемията е принудило компанията му да въведе в практиката си редица иновации. „Клиентите сега ни питат за всичко – от виртуални надбягвания до курсове по кулинария и събития в мрежа“, каза Полард.
И все пак, някои служители може и да не се чувстват комфортно с новия ред. „Бях принуден да пея самостоятелно на виртуално караоке по време на нашето виртуално коледно парти“, споделя Джейк, благотворителен работник от Лондон, който не е очарован от идеята за виртуалните купони.
След като изпял няколко реда от песента, засрамен, той изключил камерата си и се престорил, че интернетът му е прекъснал. „Но щетите бяха нанесени. Просто си спомням дузина шокирани лица в решетката от физиономии на екрана пред мен“, казва Джейк.
Гледайки коментара виждам осъществени и други мечти – за оглупели коментиращи примерно.
Социални експерименти със стадото. Хвърлят му зоб , виртуални партита и да не излиза от вкъщи и да се труди 24/7 ако може…мечтата на робовладелците!