Твърдотелна батерия се зарежда за 3 минути, издържа 10 000 цикъла

Структура на литиево-металната батерия, разработена в Харвардския университет
(снимка: Harvard University)

Твърдотелните батерии може скоро да се появят на пазара. За това дава надежда нова разработка на изследователи от Харвард – те са създали прототип, който освен, че се зарежда много бързо, може да издържи 10 хиляди цикъла на зареждане и разреждане.

Прототипът, разработен от учените на Харвардския университет, представлява твърдотелна литиево-метална батерия. Изследователите уверяват, че плътността на тока остава почти непроменена при 10 000 цикъла на зареждане и разреждане.

Голямо предимство на твърдотелната батерия е и нейното кратко време за зареждане. По време на експериментите прототипът се е заредил да пълния си капацитет само за 3 минути.

Отделът за технологично развитие на Харвард вече предостави изключителен лиценз на стартиращата компания Adden Energy за производство на батерията за комерсиални цели. Съгласно първоначалните планове, иновативната батерия ще се използва в електрически превозни средства.

Очаква се в рамките на 3-5 години стартъпът да превърне разработката в комерсиален продукт – батерия с размер на длан и след това да я увеличи до пълноценен форм-фактор.

И други компании се занимават с подобни разработки. Тайванската Prologium възнамерява да построи гигафабрика за производство на твърдотелни батерии в САЩ или Европа. Заводът ще създаде повече от 6500 работни места до 2031 г. По-рано тази година Prologium обяви голяма инвестиция от Mecedes-Benz и виетнамския производител на електрически превозни средства VinFast.



Компаниите SVOLT от Китай и Factorial Energy от САЩ също тестват прототипи на твърдотелни батерии. Подобни изследвания се правят не само в Харвард, но и в Масачузетския технологичен институт. По-рано японски специалисти създадоха твърдотелна батерия с капацитет 1000 mAh.

Коментари по темата: „Твърдотелна батерия се зарежда за 3 минути, издържа 10 000 цикъла”

добавете коментар...

  1. Мундир

    Обнадеждаващо за електромобилите. Остава да се види как ще работи в реални условия.

Коментар