TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниНовини

ЕС се кани да забрани таргетираната реклама във Facebook

Регулаторите в Европейския съюз ограничават рекламните схеми на онлайн платформите
(снимка: CC0 Public Domain)

Европейският съвет за защита на данните (EDPB) постанови, че Meta (под чиято шапка оперира Facebook) не може да принуждава потребителите да се съгласят с показването на персонализирани реклами, съобщи Уол Стрийт Джърнъл. Това може да доведе до допълнителни загуби за компанията.

Агенцията няма правомощия да нареди директно на Meta да спазва това изискване и по всяка вероятност ще се обърне към Ирландската комисия за защита на данните, за да издаде подходяща заповед. Тъй като работата на Meta в Европа се извършва чрез юридическо лице, регистрирано в Ирландия, компанията ще трябва да се съобрази с регулацията. И двете ведомства признават, че съответните решения вече са взети.


[related-posts]

Ограничаването на целевата реклама може да окаже значително влияние върху финансовите резултати на Meta: колкото по-малко хора се съгласят с тази опция, толкова по-малко кликвания върху реклами ще има и съответно ще намалее стимулът за рекламодателите да отделят средства за популяризиране чрез този канал.

Поради промяната в политиката на Apple за iOS, гигантът в социалните медии очаква да загуби до $10 милиарда приходи до края на 2022 г. Инициативата на европейските регулатори също може да струва скъпо на Meta, тъй като ще засегне приложенията за Android и уеб версиите на социалната мрежа.




Въпреки това Meta все още не смята битката за загубена: компанията заяви, че “е твърде рано да се спекулира [по този въпрос]”. Европейският общ регламент за защита на данните (GDPR) позволява обработване на определени данни без изричното съгласие на техните собственици. Meta продължава да сътрудничи на европейските власти в очакване на окончателното им решение.

още от категорията

Meta обеща да вложи $600 млрд. в САЩ за три години

TechNews.bg

В ерата на социалните медии ставаме все по-асоциални

TechNews.bg

Meta строи AI центрове за данни тип „палатка“

TechNews.bg

Тръмп оцени американския бизнес на TikTok на 14 мрлд. долара

TechNews.bg

Европа обмисля забрани за социални медии на деца под 16 години

TechNews.bg

Мъск се е опитал да убеди Зукърбърг да купи OpenAI

TechNews.bg

Коментари