ЕС се кани да забрани таргетираната реклама във Facebook

Регулаторите в Европейския съюз ограничават рекламните схеми на онлайн платформите
(снимка: CC0 Public Domain)

Европейският съвет за защита на данните (EDPB) постанови, че Meta (под чиято шапка оперира Facebook) не може да принуждава потребителите да се съгласят с показването на персонализирани реклами, съобщи Уол Стрийт Джърнъл. Това може да доведе до допълнителни загуби за компанията.

Агенцията няма правомощия да нареди директно на Meta да спазва това изискване и по всяка вероятност ще се обърне към Ирландската комисия за защита на данните, за да издаде подходяща заповед. Тъй като работата на Meta в Европа се извършва чрез юридическо лице, регистрирано в Ирландия, компанията ще трябва да се съобрази с регулацията. И двете ведомства признават, че съответните решения вече са взети.

Ограничаването на целевата реклама може да окаже значително влияние върху финансовите резултати на Meta: колкото по-малко хора се съгласят с тази опция, толкова по-малко кликвания върху реклами ще има и съответно ще намалее стимулът за рекламодателите да отделят средства за популяризиране чрез този канал.

Поради промяната в политиката на Apple за iOS, гигантът в социалните медии очаква да загуби до $10 милиарда приходи до края на 2022 г. Инициативата на европейските регулатори също може да струва скъпо на Meta, тъй като ще засегне приложенията за Android и уеб версиите на социалната мрежа.



Въпреки това Meta все още не смята битката за загубена: компанията заяви, че “е твърде рано да се спекулира [по този въпрос]”. Европейският общ регламент за защита на данните (GDPR) позволява обработване на определени данни без изричното съгласие на техните собственици. Meta продължава да сътрудничи на европейските власти в очакване на окончателното им решение.

Коментар