Голям, по-голям, още по-голям – е колко голям може да бъде един електрически пътнически ферибот? Да речем, 130 на 32 метра. Такива ще са размерите на най-големия в света пътнически ферибот, задвижван от батерии.
Проектира го тасманийският строител на високоскоростни фериботи за катамарани Incat. Мега-машината се изгражда по поръчка на базирания в Аржентина оператор Buquebus и трябва да е готова до 2025 г.
Плановете за електрическия ферибот първоначално бяха разкрити през 2019 г. С дължина от 130 метра и ширина 32 метра той е предназначен да обслужва пристанищата на Рио Плато между Аржентина и Уругвай.
Предвижда се корабът да има два алуминиеви корпуса, свързани с мостова секция, пътнически капацитет от 2100 души (включително екипажа) и достатъчно място за 226 коли. Първоначалният план беше машината да има четири двигателя, способни да работят с два вида гориво, но сега Buquebus поиска Incat да проучи възможността за замяна на LNG енергията с батерии и електрически двигатели. Все пак се очаква максималната скорост на ферибота да бъде около 35 възела.
„Клиентът иска това да се случи и въпреки че има въпроси за изясняване, вярваме, че Incat може да достави този новаторски кораб“, каза основателят и председател на корабостроителната фирма Робърт Клифърд. Той е убеден е, че ако няма изненади в глобалното технологично развитие, фериботът ще е готов до 2025 г.
Новият ферибот ще включва многогоривни генератори като временна мярка, докато не бъдат въведени брегови решения за зареждане. Когато това се случи, контейнерът за гориво и генераторните модули ще бъдат премахнати и корабът ще заработи само с електричество.
Прибиращите се кабели за зареждане ще бъдат инсталирани на левия и десния борд, които се очаква да поддържат бързо зареждане от 30 до 40 минути, както и презареждане през нощта.