Електромобилността идва, а единственият въпрос е колко бързо ще пристигне в различните региони на света, заяви Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH, при представяне на годишния отчет на компанията.
„Смятаме, че 70% от всички нови автомобили в Европа вероятно ще бъдат изцяло електрически до 2030. Тази цифра вероятно ще бъде 40 до 50% в Китай и Северна Америка”, каза още Хартунг.
В областта на тежкотоварните камиони за превози на дълги разстояния, шефът на Бош счита, че решения като плъгин хибридите и удължителите на пробега ще останат търсени известно време.
Бизнес секторът на мобилността очаква допълнителен стимул от технологиите за автомобилна динамика. Ръстът на новите подсилени спирачни системи на Бош, пригодени за електрифицираното и автоматизирано шофиране, е около 10% годишно – значително по-бърз от пазарния.
С управлението на движението на автомобила или Vehicle Motion Management, Бош се ангажира с иновативно системно решение, което ще координира всички аспекти на движението на превозното средство чрез контрол на спирачките, кормилното управление, задвижването и амортисьорите.
Само за последните зимни тестове Бош оборудва над 20 автомобила на големи марки с варианти на VMM. „Излизаме първи на сцената и ще стартираме серийното производство още тази година”, каза Хартунг. С новата технология Бош очаква да постигне продажби на стойност стотици милиони евро до 2030.
Същевременно Бош потвърди бизнес очакванията си за ръст в сферата на водорода: до 2030 г. продажбите на водородни технологии могат да достигнат 5 милиарда евро.
„През 2023 стартирахме производството на системи с горивни клетки в Щутгарт, Германия, и Чунцин, Китай”, обяви Хартунг. Китай вероятно ще бъде водещият пазар за момента. Бош не очаква голям растеж в Европа и в Северна Америка до следващото десетилетие.
От техническа гледна точка водородните двигатели представляват най-бързият път към климатично неутрален транспорт с товарни автомобили. Бош прогнозира, че пазарът за тази технология ще достигне почти 1 милиард евро към 2030 г.
„Водородният двигател с нашата технология за впръскване ще излезе на пътя в Индия още тази година. Вече работим по пет поръчки от добре известни производители на камиони от трите основни икономически региона в света”, съобщи главният изпълнителен директор на Бош.
Компанията ще се включи и в бързо развиващия се пазар за производство на водород: до 2030 г. ще има около 170 гигавата инсталиран капацитет за водородна електролиза в световен мащаб – около 25 пъти повече от днес.
„Нашият електролизен стек е на път да навлезе на пазара през следващата година”, обяви Хартунг. „В бъдеще Бош ще стане синоним не само на водородното задвижване, но и на производството на водород. Като доставчик ще участваме активно в оформянето на бъдещия пазар”, добави той.