България се включва в европейската инициатива DigiEduHack

DigiEduHack дава шанс на ентусиасти по темата за дигиталното образование да премерят сили помежду си, а победителят – да се съревновава с най-добрите отбори в цяла Европа
(снимка: DigiEduHack)

България се включва за първа година в европейската инициатива DigiEduHack, която започна през 2019 г. като част от Плана за действие в областта на цифровото образование на Европейската комисия.

Образователната организация Телерик Академия е избрана за посланик на инициативата, а към нея като партньори – домакини на местния хакатон, се присъединяват Югоизточен дигитален информационен хъб, ИКТ клъстер Бургас и Бургаски свободен университет.

Хакатонът на тема „Геймификация в училищата” ще се проведе в Бургас в периода 15-17 ноември 2024 г. заедно с още 41 хакатона в цяла Европа. Отбори от 2-5 човека ще премерят сили помежду си, а победителите ще се изправят редом до най-добрите състезатели от останалите държави – участници в инициативата.

За първите си пет издания, инициативата събира близо 10 000 участници от Европа и извън нея. В момента тя продължава в рамките на Плана за действие в областта на цифровото образование 2021-2027, с дългосрочна цел да подкрепя иновациите на местно ниво и да допринася за постигането на целите на Европейския център за цифрово образование.

„По данни от началото на 2024 г. едва 35,5% от населението притежава основно ниво на дигитални умения, което е под средното ниво за ЕС от 55,6%. За да успеем да постигнем целите на България, този процент да се повиши до 52% до 2030 г. трябва да започнем от по-ранна детска възраст”, каза Александра Мечкова – главен изпълнителен директор на Телерик Академия.

„Именно затова избрахме да дадем задача на хората, които вече имат основни дигитални познания, да предложат свежи решения, които да допринесат за повишаване ангажираността на учениците и запалване на техния интерес към технологиите”, допълни тя.

Хакатонът „Геймификация на училищата” ще се проведе в гр. Бургас – ул. „Даме Груев” 2, Централен парк. В него могат да участват ученици, студенти и младши програмисти с интерес към темата. Основната цел на хакатона е прототипиране на практически решения за геймификация в българските училища.

Отборите имат за задача да предложат лесни за прилагане инструменти/решения, които училищата могат да използват за по-интерактивно и ефективно обучение. Целта в дългосрочен план е подобряване на ангажираността на учениците както в клас, така и онлайн.

Допустими участници са екипи между 2 и 5 човека. Задължително е поне един човек от екипа да има познания по програмиране без значение нивото и опита в областта на софтуерни разработки.  Пълните правила за участие са достъпни на DigiEduHack Bulgaria – Югоизточен Дигитален Иновационен Хъб.

Коментар