Китай обяви ответния си удар на митата от ЕС

Над 40% от електрическите превозни средства, доставени от Китай през 2023 година, са внесени в Европа (снимка: CC0 Public Domain)

Китайските производители на автомобили Geely, SAIC и BYD няма да строят фабрики в страни от ЕС, които поддържат огромни мита за внос, въведени от Комисията. В същото време Китай „насърчава” инвестициите в страни, които са гласували против митата.

Пекин настоява неговите производители на автомобили да спрат големите инвестиции в европейски страни, които подкрепят въвеждането на допълнителни мита върху произведените в Китай електрически превозни средства, съобщи Ройтерс.

Нови мита на ЕС до 45,3% влязоха в сила след едногодишно разследване, което раздели Съюза и предизвика ответни мерки от страна на Пекин. Десет членки на ЕС, включително Франция, Полша и Италия, подкрепиха митата при гласуване този месец, докато пет членки, включително Германия, бяха против, а 12 се въздържаха.

На среща, проведена от китайското министерство на търговията с участието на Geely, SAIC, BYD и други компании, властите са настояли производители да спрат инвестициите, включително изграждането на фабрики, в страните, които са подкрепили предложението. В същото време те са „насърчавани” да инвестират в страни, които са гласували против митата.

Решението на китайското правителство да спре някои инвестиции в Европа може да означава, че правителството търси лост в преговорите с ЕС за алтернатива на митата, тъй като се стреми да избегне рязък спад в износа на електрически превозни средства за ключов пазар.

На Европа се падат повече от 40% от електрическите превозни средства, доставени от Китай през 2023 г., според изчисления на Ройтерс, базирани на данни от Китайската асоциация на пътническите автомобили.

Съпротивата на германските автомобилни производители Mercedes, BMW и Volkswagen не помогна и вчера Европа въведе огромни мита върху китайските електрически автомобили.

Коментар