
Вторият по големина производител на компютри в света, американската корпорация HP Inc., възнамерява да извлече съпътстваща полза от мащаба на бизнеса си, като продава реклами чрез собствената си инфраструктура – потребителите на нейните компютри ще виждат тези реклами.
Специализираното издание AdWeek откри презентация на HP Inc., чието съдържание разкрива намеренията на компанията да популяризира бизнес модела с реклама.
В световен мащаб над 100 милиона устройства на HP се използват месечно от 830 милиона души. От тях около 19 милиона устройства са в Съединените щати, използвани месечно от 160 милиона души.
Всеки месец в световен мащаб се добавят още 2 милиона устройства от HP. Компанията е на второ място сред производителите на персонални компютри в света с дял от около 20%, отстъпвайки само на Lenovo.
Освен това, достъпът до статистика за използването на нейните устройства позволява на HP да продава реклама на заинтересовани компании като Microsoft и Kargo. Производителят на РС компютри вече използва изскачащи банери на своите лаптопи, за да популяризира продуктите си.
По време на есенната разпродажба миналата година подобни реклами са гледани повече от 5 милиона пъти, като 2,6% от потребителите са кликнали върху връзката в банера.
HP смята, че може да направи рекламата си по-целенасочена, като разполага с подробна статистика за потребителите на своите устройства. Компанията взема предвид какви програми използва клиентът ѝ, колко време прекарва във видеоконференции и т.н.
Средностатистическият потребител на HP устройства прекарва повече от три часа на ден в тях, а в случая с настолните компютри, по-голямата част от това време е в гледане на стрийминг видео.
HP възнамерява да стартира собствена стрийминг услуга, която ще бъде безплатна за потребителите, но ще изисква от тях да гледат реклами с продължителност от 6 до 30 секунди. Видеата могат да бъдат избирани въз основа на интереси, предвидено e и аудио излъчване.
