
Пазарът на eSIM за пътувания е нова и благодатна възможност за операторите, защото този сектор е на път към същинско процъфтяване. Операторите обаче може да се окажат недобре подготвени да се възползват от това, което се очаква да стане „многомилиардна възможност“.
Броят на предоставените eSIM карти за пътуване по света възлиза на около 70 милиона през 2024 г., по данни на CCS Insight. Анализаторската фирма прогнозира, че цифрата ще надхвърли 280 милиона до 2030 г.
Директорът на отдела за потребители и свързаност Кестер Ман казва, че потребителите вече „преосмислят начина, по който се свързват, когато пътуват“, и призова мобилните оператори да направят същото.
„eSIM за пътуване предлага нови възможности за насочване към потребители, които са престанали да използват услугата или пък не са потребители, за разширяване в нови страни, за изграждане на по-добра ангажираност у клиентите и диверсифициране на нови пазари“, коментира Ман.
CCS Insight отбелязва, че стойността на пазара на eSIM карти може да прескочи границата от 4,4 милиарда долара през 2030 г. Фактори за това ще са нарастващите международни пътувания и по-големия и богат избор от смартфони, съвместими с технологията.
Потребителите в Северна Америка най-вероятно най-много ще използват eSIM за пътуване. Анализаторите посочват използването на тази система от Apple като фактор, стимулиращ припознаването и разпространието ѝ.
CCS Insight прогнозира, че броят на притежаваните смартфони, съвместими с eSIM, ще нарасне от 1,3 милиарда днес до над 3 милиарда до края на десетилетието.
Според Ман, пред операторите „има деликатен път, по който да се ориентират, за да избегнат самоизяждането на един дългосрочен източник на приходи“. В момента са налице някои специализирани оператори, които са извънредно активни и предизвикват традиционния приходен модел на роуминга.
Все пак CCS Insight прогнозира, че предизвикателството на специализираните играчи в крайна сметка ще отшуми поради насищането на пазара и комерсиализацията.
