Немският концерн SAP AG обяви нов софтуер за анализ, който предпазва от измами застрахователни компании, банки, правителствени организации и медицински заведения. SAP Fraud Management стъпва на платформата SAP HANA и се очаква да намали загубите от мошеничества, достигащи общо 3,5 милиарда годишно.
Компаниите ще използват решението на SAP, за да предотвратяват мошенически действия, да съкратят разходите за разследване на подобни случаи и на лъжливи сигнали, като анализират т.нар. големи данни. Новият софтуер е част от по-обширно решение на SAP за управление на риска и осигуряване на съответствие със стандартите (GRC) и ще позволи на компаниите да откриват на ранен етап опитите за измами, като така ще намалят финансовите загуби.
Благодарение на високопроизводителната платформа SAP HANA, решението може да открива мошенически действия в реално време. То се интегрира лесно в корпоративните системи и уведомява незабавно за опасността.
SAP Fraud Management свежда до минимум броя на лъжливите сигнали чрез моделиране в реално време с използване на големи данни. Софтуерът извършва също разследване на действията на измамниците – от появата на първите признаци за мошеничество.
SAP Fraud Management следи за несъответствия с нормативните разпоредби чрез кръстосани проверки на данъчни декларации и заявления за получаване на социални помощи, сравнява в реално време милиони записи и извършва мигновена проверка дали заявените данни съвпадат с информацията от други източници.
Компаниите рискуват да загубят 5% от приходите си в резултат на действията на мошеници, посочват от SAP. Този риск може да се избегне с използване на по-съвършени инструменти за анализ, които откриват и показват в реално време злоупотребите, още на най-ранния им етап.