След няколкогодишен период на ръст, продажбите на цифрова музика изненадващо намаляха през 2013-та, сочи анализ на музикалното издание Billboard.
Продажбите на отделни песни бележат спад с 5,7% до 1,34 млн. броя, а на цели албуми – с 0,1% до 117,6 млн. броя. Същевременно, продължават да намаляват и продажбите на компактдикове – с 14,5% през 2013 г.
От друга страна, продажбите на аналогова музика на винилови плочи бележат ръст с внушителните 31,9%, което отрежда на тези аудио носители 2% дял от пазара на музика.
Статистиката на Billboard не отчита продажбите чрез потокови услуги от рода на Spotify или Rdio, които бързо набират аудитория. Спадът в бизнеса с цифрова музика се обяснява именно с нарастващата популярност на подобни услуги.
Spotify и Pandora предлагат на потребителите неограничен достъп до огромен музикален каталог срещу такса от 10 долара на месец. С приходите от потокови услуги звукозаписните компании компенсират спада в продажбите на цифрова музика.
“спад с 5,7% до 1,34 млн. броя” – това за кой пазар и за какъв период?