През следващите 10 години средата за търговия на дребно ще се промени повече, отколкото през последните 50 години. В голяма степен това ще се дължи на бума на „интернет на нещата” (IoT) и Големите данни (Big Data), прогнозира Intel.
Днешните купувачи искат интригуващо пазаруване, независимо от това къде са или какво устройство използват. Intel отговаря на тази потребност с концепцията Shopping Anywhere (пазаруване от всякъде) – потребителите ще могат, например, да пазаруват интуитивно докато гледат телевизия.
С помощта на софтуера Intel Retail Client Manager и технологии като NCR и ACTV8.ME, заредени на таблет или смартфон, зрителите ще могат да идентифицират облеклото, което актьорите носят в епизода, и да получат специални оферти. Потребителите ще могат също така да печелят дигитална валута чрез игри или да закупят облекло и незабавно да го получат в домовете си.
Що се отнася до пазаруването онлайн в магазина, Intel предлага за тази цел дигитално „огледало” в цял ръст, наречено MemoryMirror, което позволява на купувачите виртуално да пробват много и различни тоалети, да ги гледат и сравняват с предходни, чрез телефона или таблета. MemoryMirror стъпва на процесор Core i7 и интегрирана графична технология. Огледалото може да създава аватари на купувача, облечен в различни тоалети, които да бъдат споделяни с приятели с цел получаване на обратна връзка.
Подобни технологии могат да се разгърнат и в по-големите мащаби на търговията, например в рамките на автокъща. Решението Product Customization (персонализиране на продукти) използва разпознаване на жестове, за да обедини традиционни и онлайн продажби. С помощта на жестове потребителите могат да разглеждат и да взаимодействат с дигитална информация за продукта, включително различни цветове на боята, опции на интериора и допълнителни функции за персонализиране на автомобила, а желаните опции се визуализират за по-добър преди покупката.
Смята се, че потребителите харчат почти $300 000 на минута, пазарувайки онлайн. 78% от потребителите пък са по-склонни да купуват от търговец на дребно, който им изпраща оферти, по-близки до техните интереси. Освен това 59% от търговците на дребно цитират липсата на познания за потребителите като най-големия си проблем, свързан с данните.
Като използват големи данни, търговците могат да създадат по-персонализирано изживяване във всички канали на взаимодействие с клиентите и същевременно да оптимизират управлението на инвентара. Със софтуера Intel Distribution of Apache Hadoop и инструмент за анализ те могат да предлагат 360-градусови решения и да намалят пропуснатите възможности.
Друг начин, по който големите данни могат да от полза за търговците на дребно е като доставят по-персонализирано изживяване при пазаруване чрез контекстно-осъзнат маркетинг. Решението Intel Context Aware Marketing прави дигиталните означения по-ефективни чрез динамично променящи се реклами, показвани въз основа на възрастта и пола на човека, който гледа рекламата. Технологията може да бъде обвързана и със системата за асортимента от продукти, за да показва само реклами на стоки, които са налични в момента.
Чакането на дълги, дразнещи опашки на касите може да остане в миналото, ако се използват ефективно големи данни. Технологията Dynamic Staffing Optimization (DSO), например, измерва и анализира данни, вкл. в реално време, за движението на хора в магазина, дължината на опашките, броя на активните и отворени каси, исторически данни за транзакции, както и информация за работния график. В крайна сметка DSO дава прогнозни препоръки за отваряне или затваряне на каси, на базата на очаквания трафик.
А, извинявам се за краткия и неясен коментар. Нищо против статията и авторите. Мнението ми беше за Intel и глупостите им.
Аре, и тия започнаха с измислици и недомислици.