Интернет на нещата и големи данни променят търговията

Чрез технологията Shopping Anywhere потребителите ще могат да пазаруват докато гледат телевизия

Чрез технологията Shopping Anywhere потребителите ще могат да пазаруват докато гледат телевизия

През следващите 10 години средата за търговия на дребно ще се промени повече, отколкото през последните 50 години. В голяма степен това ще се дължи на бума на „интернет на нещата” (IoT) и Големите данни (Big Data), прогнозира Intel.

Днешните купувачи искат интригуващо пазаруване, независимо от това къде са или какво устройство използват. Intel отговаря на тази потребност с концепцията Shopping Anywhere (пазаруване от всякъде) – потребителите ще могат, например, да пазаруват интуитивно докато гледат телевизия.

С помощта на софтуера Intel Retail Client Manager и технологии като NCR и ACTV8.ME, заредени на таблет или смартфон, зрителите ще могат да идентифицират облеклото, което актьорите носят в епизода, и да получат специални оферти. Потребителите ще могат също така да печелят дигитална валута чрез игри или да закупят облекло и незабавно да го получат в домовете си.

Що се отнася до пазаруването онлайн в магазина, Intel предлага за тази цел дигитално „огледало” в цял ръст, наречено MemoryMirror, което позволява на купувачите виртуално да пробват много и различни тоалети, да ги гледат и сравняват с предходни, чрез телефона или таблета. MemoryMirror стъпва на процесор Core i7 и интегрирана графична технология. Огледалото може да създава аватари на купувача, облечен в различни тоалети, които да бъдат споделяни с приятели с цел получаване на обратна връзка.

Технологията Product Customization стъпва на разпознаване на жестове, за да обедини традиционни и онлайн продажби

Технологията Product Customization стъпва на разпознаване на жестове, за да обедини традиционни и онлайн продажби

Подобни технологии могат да се разгърнат и в по-големите мащаби на търговията, например в рамките на автокъща. Решението Product Customization (персонализиране на продукти) използва разпознаване на жестове, за да обедини традиционни и онлайн продажби. С помощта на жестове потребителите могат да разглеждат и да взаимодействат с дигитална информация за продукта, включително различни цветове на боята, опции на интериора и допълнителни функции за персонализиране на автомобила, а желаните опции се визуализират за по-добър преди покупката.

Смята се, че потребителите харчат почти $300 000 на минута, пазарувайки онлайн.  78% от потребителите пък са по-склонни да купуват от търговец на дребно, който им изпраща оферти, по-близки до техните интереси. Освен това 59% от търговците на дребно цитират липсата на познания за потребителите като най-големия си проблем, свързан с данните.

Като използват големи данни, търговците могат да създадат по-персонализирано изживяване във всички канали на взаимодействие с клиентите и същевременно да оптимизират управлението на инвентара. Със софтуера Intel Distribution of Apache Hadoop и инструмент за анализ те могат да предлагат 360-градусови решения и да намалят пропуснатите възможности.

Дигиталното „огледало” MemoryMirror позволява на купувачите виртуално да пробват много и различни тоалети

Дигиталното „огледало” MemoryMirror позволява на купувачите виртуално да пробват много и различни тоалети

Друг начин, по който големите данни могат да от полза за търговците на дребно е като доставят по-персонализирано изживяване при пазаруване чрез контекстно-осъзнат маркетинг. Решението Intel Context Aware Marketing прави дигиталните означения по-ефективни чрез динамично променящи се реклами, показвани въз основа на възрастта и пола на човека, който гледа рекламата. Технологията може да бъде обвързана и със системата за асортимента от продукти, за да показва само реклами на стоки, които са налични в момента.

Чакането на дълги, дразнещи опашки на касите може да остане в миналото, ако се използват ефективно големи данни. Технологията Dynamic Staffing Optimization (DSO), например, измерва и анализира данни, вкл. в реално време, за движението на хора в магазина, дължината на опашките, броя на активните и отворени каси, исторически данни за транзакции, както и информация за работния график. В крайна сметка DSO дава прогнозни препоръки за отваряне или затваряне на каси, на базата на очаквания трафик.

Коментари по темата: „Интернет на нещата и големи данни променят търговията”

добавете коментар...

  1. (o:

    А, извинявам се за краткия и неясен коментар. Нищо против статията и авторите. Мнението ми беше за Intel и глупостите им.

  2. (o:

    Аре, и тия започнаха с измислици и недомислици.

Коментар