Проникването на високоскоростната технология 4G стимулира повече потребители да пазаруват и сърфират в движение през мобилните си устройства, установи британско проучване на eDigitalResearch и IMRG.
Потребителите на 4G са много по-склонни да пазаруват от своите смартфони, отколкото тези, които ползваха предишното поколение мобилни технологии. Над две трети (68%) от 4G потребителиге казват, че по-бързият достъп до интернет ги стимулира да правят покупки от смартфоните си, а повече от половината (54%) вече са пазарували онлайн, спрямо 32% при собствениците на не-4G устройства.
4G технологията също така насърчава потребителите да сърфират и изследват повече в интернет, установява проучването. Над две трети (70%) използват своите мобилни устройства за сърфиране онлайн, в сравнение с 48% при потребителите, които нямат 4G, пише в анализа на компанията за маркетингови идеи Warc.
Резултатите показват, че 4G технологията има реално влияние върху навиците за пазаруване и браузване, коментират авторите на проучването от eDigitalResearch. Mобилността ще стане още по-ключова за търговците на дребно, тъй като все повече хора пазаруват от своите смартфони като от дома, така и навън, прогнозират експертите.
Според проучване на Essential Retail, над три четвърти (77%) от потребителите на 4G влизат в интернет от техните устройства когато пазаруват, в сравнение с 53% от потребителите на 3G смартфони. Като цяло, една трета от е-търговията на дребно във Великобритания се извършва от смартфони и таблети, като тази тенденция ще се задълбочава, прогнозира IMRG.