Програмата за защита на купувача на PayPal вече обхваща както материални, така и нематериални стоки и услуги, съобщиха от платежния оператор.
Нематериалните продукти не изискват физическа доставка от продавача до купувача. Пример за това са дигитални книги, игри, музика, билети за пътуване и софтуерни програми.
PayPal ще възстанови парите на купувачите, ако получат дадена услуга или цифров продукт, който значително се различава от начина, по който е описан, или не е доставен изобщо.
Надграждането на Buyer Protection Programme в края на миналата година цели да включи застраховане на доставката на артикули, изработени по поръчка и четворно увеличение на периода, в който купувачите могат да подадат жалба (от 45 на 180 дни).
Промените бяха направени след получаване на обратна връзка от клиенти с молба да бъде разширена защитата на покупки, покривайки цифрови услуги и стоки, като билетите за пътуване, поясняват от компанията. Пилотната програма стартира през юни 2014 г. в Обединеното кралство, като британските клиенти са реагирали положително на разширената защита.
„Виждаме все повече дигитализиране на услугите и очакваме цифровите стоки да бъдат движеща сила в онлайн търговията. Нашата програма за защита на купувача ще елиминира наболелия проблем за купувачите на цифрови стоки”, коментира Дамиан Перилат, генерален мениджър на PayPal за Централна и Източна Европа.