Компютърните персонажи в игрите и киното, създадени с помощта на графичен софтуер, скоро ще станат неразличими от реалните хора. На конференцията по компютърна графика Siggraph 2015 бе показана супер-реалистична кожа на лице на виртуален герой.
Всички минимални деформации, бръчки и дори пори са пресъздадени с изключителна точност. Разработката е дело на изследователи от Института по креативни технологии на Университета на Южна Калифорния и Имперския колеж в Лондон.
Технологията с резолюция до 10 микрона разпознава и най-малките детайли на лицето на актьора, петната по кожата, нейното разтягане и деформации. С помощта на специален софтуер получените данни се съпоставят с изкуствената кожа на компютърния персонаж и емоциите на неговото лице стават толкова реалистични, че трудно могат да се различат от тези на живия човек от плът и кръв.
В бъдеще изследователите ще разработят модел, който позволява точно пресъздаване на кожата на хора от различни раси, възраст, пол. Крайният резултат от усилията на учените може да бъде изместване на живите актьори в киното от реалистични виртуални персонажи.
от близо – кошмара на всяка жена дефектри, бръчки, петна … 🙂