Продажбите на лаптопи паднали с над 6% за година

През 2015 година в света са доставени 164,4 млн. броя портативни компютри, по данни на TrendForce

През 2015 година в света са доставени 164,4 млн. броя портативни компютри

Световният пазар на персонални компютри претърпя спад през миналата година, най-вече заради проблемите в икономиката, сочи нов доклад на анализаторската компания TrendForce.

През 2015 г. доставките на ноутбуци в глобален мащаб са достигнали 164,4 млн. броя, което е 6,3% по-малко в сравнение с предходната година.

Главната причина за регреса е девалвацията на световните валути, в резултат на която намаля търсенето в Европа и развиващите се региони от рода на Латинска Америка.

Освен това потребителите очакваха появата на новата операционна система Windows 10 и процесорите Skylake, поради което отложиха покупката на нови компютри.

Благодарение на силното търсене в САЩ, като най-голям производител се наложи HP. Компанията от Пало Алто завърши 2015 година с пазарен дял от 20,5%, макар че доставките на компютри с нейната марка също са намалели, отбелязва TrendForce.

Lenovo заема второ място с дял от 19,9% и ръст от 6,9% в продажбите на ноутбуци. Въпреки спада в Европа, китайската компания продължава да развива каналите за продажби в този регион и да увеличава пазарния си дял, в резултат на което се доближава до лидера.

Топ 3 допълва американският производител Dell, който е увеличил продажбите си с 4,3% и държи 13,7% от световния пазар на лаптопи. Подемът на Dell се дължи в голяма степен на нарасналото търсене на хромбуци в Северна Америка.

Борбата за четвъртото място се води между Apple, Asus и Acer. Благодарение на нови модели MacBook и големи продажби в САЩ, американската компания зае 10,34% от световния пазар, докато Asus държи 10,31%, а Acer има дял от 8,9%.

TrendForce отбелязва, че през настоящата година конкуренцията на пазара за лаптопи ще се изостри, тъй като на него ще влязат компании като Microsoft, Xiaomi и Huawei. Нещо повече, Samsung може да се опита да възстанови позициите си на този пазар.

Коментар