AMD предложи решения на два от най-сериозните проблеми пред професионалистите в областта на виртуалната реалност: как да се създават VR съдържание, което доближава качеството на кинематографията, и как да се максимизира гледането на това съдържание.
В откриващата реч на „VR on the Lot” – двудневна конференция, събрала в Лос Анджелис най-големите играчи в мултимедийната, развлекателната и технологичната индустрии, AMD разкри подробности за иновативните технологии Radeon Pro, предназначени за създаване на фотореалистично VR съдържание в реално време. Компанията обяви и някои партньорства, насочени към улеснение на дистрибуцията на VR съдържание в цял свят.
Radeon Pro използва фундаментално различен подход към създаването на съдържание, със задълбочен фокус върху софтуера с отворен код. По време на събитието, AMD адресира предизвикателството за постигане на фотореализъм в реално време: как да се превърне едно атрактивно, синтетично рендерирано и заснето съдържание в доставящо удоволствие VR изживяване.
В сърцевината на решението е новата графична карта Radeon Pro WX 7100, способна да се справя със сериозни мултимедийни и развлекателни работни потоци и нуждите на професионалистите в създаването на VR съдържание, с планирана крайна цена под $1000. Картата е базирана на архитектура Polaris и се очаква на пазара по-късно тази година, заедно с мощен софтуерен пакет, включващ Radeon ProRender – енджин за рендиране с отворен код, достъпен на GPUOpen.com.
За филмирано съдържание, софтуерът Project Loom на AMD е способен да сглоби 360-градусово видео в реално време, комбинирайки заснетото от до 24 камери за VR съдържание с 4K резолюция и 30 кадъра в секунда. Project Loom ще бъде наличен също по-късно през годината като отворен код на GPUOpen.com.
За обработка на невероятно големия обем материал като 360-градусово видео в 4K, AMD въведе картата Radeon Pro Solid State Graphics (SSG) . Достъпна първоначално като комплект за разработчици, Radeon Pro SSG предлага на създателите на VR съдържание цял терабайт памет, директно свързана към графичния процесор за радикално вдигане на производителността. Например, Radeon Pro SSG се справя лесно с 8K „суров” видеоматериал, обработвайки го в реално време с 90+ кадъра в секунда, което е огромен скок, в сравнение със 17 кадъра в секунда с конвенционална графична памет.
AMD обяви също нови партньорства във VR областта с компаниите Awesome Rocketship, Howie’s Game Shack и VRrOOm. Благодарение на тях, хардуерът и софтуерът на AMD ще помогне за нови VR инсталации в молове, киносалони, i-кафенета и на други места, за да увеличат възможностите за дистрибуция на създателите на VR съдържание, а потребителите да получат нови развлечения.