Конкуренцията на CRM пазара се изостря

През третото тримесечие на 2016 г. световният CRM пазар нарасна с 13%, докато лидерът Salesforce постигна 24%

През третото тримесечие на 2016 г. световният CRM пазар нарасна с 13%, докато лидерът Salesforce постигна 24%

Световният пазар на CRM системи ще нараства средно с 14% на година в периода 2015-2020 г., за да достигне 51,55 млрд. долара в края на десетилетието, сочи прогноза на Gartner.

Лидерът Salesforce.com обаче си поставя за цел да расте по-бързо от пазара като цяло. Американският доставчик на облачни решения за управление на взаимоотношенията с клиенти планира да удвои приходите си в близките години, отбелязва Уол Стрийт Джърнъл.

Това няма да бъде лесна задача, според анализатори. Конкурентите в лицето на SAP, Microsoft и Oracle укрепват позициите си. През 2015 г., според Gartner, делът на Salesforce.com на глобалния CRM пазар възлиза на 20%, спрямо 10% за SAP и 8% за Oracle, докато Microsoft държи 4,3% със своя продукт Dynamics.

През финансовата 2018 г., която започва в края на януари 2017-та, Salesforce очаква продажби на стойност над 10 млрд. долара. Наскоро финансовият директор на компанията Марк Хокинс заяви пред инвеститори, че Salesforce планира годишен ръст на приходите от 20-30%. Ако компанията спази тази динамика, оборотът й ще достигне $20 млрд. през 2021-2022 г.

Анализаторът Андрю Бартълс от Forrester Research коментира, че е много трудно да се поддържат подобни темпове на растеж. Според него, постижимото ниво е 20%, докато 30% е над възможностите.

През третото тримесечие на 2016 г. световният CRM пазар нарасна с 13%, но Salesforce постигна двойно по-голям ръст – 24%. Преди четири години, през 2012-та, компанията регистрира 37% ръст на приходите. Сега ситуацията е по-сложна за лидера, заради засилената конкуренция.

Компанията е под натиск от инвеститорите, които искат печалби. Но в последните две години приоритет за нея бяха инвестициите в развитие на бизнеса, които способстваха увеличаването на приходите, а не преследването на печалба.

Salеsforce планира да излезе на печалба през финансовата 2017 г., с прогнозирани доходи от 24-25 цента на акция. Показателно е, че загубата на компанията през финансовата 2016 г. намаля значително – от $262,69 млн. до $47,43 млн.

Коментари по темата: „Конкуренцията на CRM пазара се изостря”

добавете коментар...

  1. Велизар

    Напротив, купиха много компании в последните две години, г-н Иванов. Затова отчитат загуби, при нарастващи приходи.

  2. Димитър Иванов

    Как въобще може да си с толкова висок % от пазар, в който маржа на печалбите и толкова висок и да си на загуба!?? Още повече, че не знам Salesforce да е купувала друго компании, патенти, инвестирала в заводи, технологии и т.н. Всичко трябва да е от разходи за заплати и разработки!

  3. Anonymous

    Salesforce всяка година издава нови акции за над 1 млрд $ за да отцелее.

Коментар