Немският гигант Bosch показа концептуален свързан автомобил, който може да играе ролята на център за информационен обмен. Иновацията дебютира на изложението CES 2017 миналата седмица в Лас Вегас.
Световният пазар на автомобили, свързани към интернет, ще расте с 25% годишно в периода до 2022 г., прогнозира Bosch. Само за няколко години свързаните автомобили ще станат активна част от интернет на нещата (IoT) и ще се научат да взаимодействат с други транспортни средства, както и с умния дом.
Bosch очаква бурно развитие в персонализираното общуване на шофьорите с автомобила. Новите функции ще позволят свързване на колата с външната среда, умния дом и сервизите, като така ще помогнат за реализация на автономното управление.
Идеята на Bosch е транспортът и смарт услугите да станат неотделими една от друга дейности. Свързването на автомобилите към умния дом и умния град през облака дава осезаеми предимства и превръща колата в помощник на четири колела.
Веднага щом водачът седне в автомобила, системата за разпознаване на лице настройва положението на седалката, волана, огледалата, температурата и радиото, според по-рано зададени настройки. Управлението се извършва с помощта на сензорен дисплей и жестове.
Според проучване на Bosch, към 2025 г. автоматизираните системи в автомобила ще помогнат на шофьорите, които ползват постоянно колите си, да пестят годишно по около 100 часа. Чрез мултимедийна система автомобилът ще се свързва с умния дом, за да регулира работата на климатика или системата за отопление и дори да провери какво е останало в хладилника.