През последното тримесечие Apple е похарчила рекордно висока сума за лобиране на своите интереси пред федералните власти на САЩ, съобщи MacRumors, позовавайки се на документация, огласена от Долната камара на Конгреса на САЩ.
В периода април-юни компанията от Купертино е изразходвала цели 2,2 млн. долара, което е рекорд в историята на Apple. За сравнение, в предходното тримесечие харчовете на Apple за лобиране са били 1,4 млн. долара.
Година по-рано, през второто тримесечие на 2016 г., когато президент на САЩ беше Барак Обама, Apple е похарчила 1,12 млн. долара за лобиране. Очевидно, смяната на властта в Белия дом е довела до удояване на разходите на Apple за лобиране.
Освен това скокът в разходите от 800 хиляди долара в периода април-юни 2017 г., в сравнение с януари-март, е най-големият в историята на лобирането на Apple. Никога досега компанията не е увеличавала разходите си за лобиране с повече от 330 хиляди долара за едно тримесечие.
Данните сочат, че за първите шест месеца, откакто президент е Доналд Тръмп, Apple е дала 3,6 млн. долара за лобиране. За сравнение, през първото полугодие на Барак Обама компанията похарчи за същата цел само 730 хиляди долара.
Според анализаторите, този ръст е логичен, тъй като сега на Apple се налага да лобира пред администрацията на Тръмп по редица фундаментални въпроси – от спиране на емиграцията за част от мюсюлманските държави до излизането на страната от Парижкото споразумение за климата.
В скорошно интервю за Блумбърг шефът на Apple Тим Кук призна, че в някои области не намира разбирателство с хората на Тръмп. Но както винаги досега, Тим Кук демонстрира готовност за диалог.
Разходите на Apple за лобиране нарастват неотклонно в последните десет години. През 2007 година, последната на Джордж Буш-младши като президент, Apple похарчи 1,3 млн. долара, а през 2016 г. бюджетът на компанията за лобиране достигна 4,7 млн. долара. Тази година се очаква Apple да постави рекорд, тъй като само през първите шест месеца се охарчи с 3,6 млн. долара за лобиране.
Освен, че, ха е прав за смисъла на “жъне рекорди”, фактът е, че това са единствено лични рекорди.
За 2012 Google са изхарчили $18.2 милиона за лобиране, като само за Q1 са $5 милиона. За 2017 също водят, като само за първото тримесечие имат $3.5 милиона, сравнено с $3.6 милиона на Apple, но за половин година.
Facebook, Amazon и Microsoft също дават повече за лобиране от Apple.
Между другото, имате и съществена грешка:
“когато президент на САЩ беше Барак Обама, Apple е похарчила 1,12 млрд. долара за лобиране.”
Не са 1.12 млрд, а 1.12 милиона.
Изразът “жъне рекорди” се ползва в позитивен смисъл, а не, че са се увътрили яко за лобиране, както става ясно от статията.