TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Apple жъне рекорди в лобирането

През последното тримесечие Apple е похарчила рекордно висока сума за лобиране на своите интереси пред федералните власти на САЩ, съобщи MacRumors, позовавайки се на документация, огласена от Долната камара на Конгреса на САЩ.

В периода април-юни компанията от Купертино е изразходвала цели 2,2 млн. долара, което е рекорд в историята на Apple. За сравнение, в предходното тримесечие харчовете на Apple за лобиране са били 1,4 млн. долара.

Година по-рано, през второто тримесечие на 2016 г., когато президент на САЩ беше Барак Обама, Apple е похарчила 1,12 млн. долара за лобиране. Очевидно, смяната на властта в Белия дом е довела до удояване на разходите на Apple за лобиране.

Освен това скокът в разходите от 800 хиляди долара в периода април-юни 2017 г., в сравнение с януари-март, е най-големият в историята на лобирането на Apple. Никога досега компанията не е увеличавала разходите си за лобиране с повече от 330 хиляди долара за едно тримесечие.

Данните сочат, че за първите шест месеца, откакто президент е Доналд Тръмп, Apple е дала 3,6 млн. долара за лобиране. За сравнение, през първото полугодие на Барак Обама компанията похарчи за същата цел само 730 хиляди долара.

Според анализаторите, този ръст е логичен, тъй като сега на Apple се налага да лобира пред администрацията на Тръмп по редица фундаментални въпроси – от спиране на емиграцията за част от мюсюлманските държави до излизането на страната от Парижкото споразумение за климата.


В скорошно интервю за Блумбърг шефът на Apple Тим Кук призна, че в някои области не намира разбирателство с хората на Тръмп. Но както винаги досега, Тим Кук демонстрира готовност за диалог.

[related-posts]

Разходите на Apple за лобиране нарастват неотклонно в последните десет години. През 2007 година, последната на Джордж Буш-младши като президент, Apple похарчи 1,3 млн. долара, а през 2016 г. бюджетът на компанията за лобиране достигна 4,7 млн. долара. Тази година се очаква Apple да постави рекорд, тъй като само през първите шест месеца се охарчи с 3,6 млн. долара за лобиране.


още от категорията

Intel поскъпна от слухове, че ще произвежда процесори за Apple

TechNews.bg

За първи път от 15 години Apple може да оглави пазара на смартфони

TechNews.bg

Наближава ли краят на ерата на Тим Кук в Apple?

TechNews.bg

Тим Кук може да напусне Apple още следващата година

TechNews.bg

В търсене на абсолютния финес: iPhone Air

Мария Малцева

Apple разширява сателитните възможности на iPhone

TechNews.bg

2 коментара

Anonymous 25/07/2017 at 07:33

Освен, че, ха е прав за смисъла на “жъне рекорди”, фактът е, че това са единствено лични рекорди.

За 2012 Google са изхарчили $18.2 милиона за лобиране, като само за Q1 са $5 милиона. За 2017 също водят, като само за първото тримесечие имат $3.5 милиона, сравнено с $3.6 милиона на Apple, но за половин година.

Facebook, Amazon и Microsoft също дават повече за лобиране от Apple.

Между другото, имате и съществена грешка:
“когато президент на САЩ беше Барак Обама, Apple е похарчила 1,12 млрд. долара за лобиране.”

Не са 1.12 млрд, а 1.12 милиона.

Отговор
ха 24/07/2017 at 15:03

Изразът “жъне рекорди” се ползва в позитивен смисъл, а не, че са се увътрили яко за лобиране, както става ясно от статията.

Отговор

Коментари