Миграция на тийнейджъри от Facebook към Instagram

Младежи на възраст от 12 до 17 години се оттеглят от социалната мрежа в посока Intagram и Snapchat, сочи статистика на изследователската компания eMarketer.

През настоящата година месечната активна аудитория на Facebook в САЩ е нараснала с 2,4% до 172,9 млн. души, но броят на потребителите на възраст от 12 до 17 години е намалял с 3,4% и възлиза на 14,5 млн.

eMarketer очаква също забавяне на ръста на активните потребители във възрастовия диапазон 18-24 години. Като цяло, Facebook продължава да расте, но става по-непривлекателна за младежите, сочи анализът. Същевременно нараства младежката аудитория на социалните мрежи Instagram и Snapchat.

„Подрастващи и младежи, които продължават да ползват Facebook, проявяват все по-малък интерес към сайта – те влизат по-рядко в него и прекарват по-малко време там”, коментира eMarketer. Много деца пък въобще не се интересуват от Facebook, но ползват Instagram.

Загубата на младежка аудитория обаче не е непременно лоша новина за компанията на Марк Зукърбърг, тъй като отливът е към мрежата за обмен на видео и снимки Instagram, която също принадлежи на Facebook.

eMarketer прогнозира, че активната месечна аудитория на Instagram ще нарасне с 23,8% до края на годината, достигайки 85,5 млн. души. Потребителите на възраст 12-17 години ще се увеличат с 8,8%, а децата до 12 години – с цели 19%.

Приложението за обмен на съобщения Snapchat обаче ще изпревари по темпове на растеж на месечната аудитория и Facebook, и Instagram. Прогнозата сочи, че активните потребители на Snapchat в САЩ ще се увеличат с 25,8% до 79,2 млн. на месец, а при младите хора на възраст от 18 до 24 години очакваният ръст е 19,2%.

Коментари по темата: „Миграция на тийнейджъри от Facebook към Instagram”

добавете коментар...

  1. 112

    На вас не но на Марк му дреме.

  2. Аман

    Дреме ми къде са се сврели тийнейджърите

Коментар