Повечето фалшиви сайтове „живеят” до 8 часа

Фалшивите сайтове се използват обикновено за кражба на лични данни и финансова информация

Кибер престъпниците създават средно по около 1,4 милиона фалшиви сайта всеки месец Подобни страници, на вид като оригиналните, се появяват за броени часове, след което отново биват заменяни с истинските, за да не могат да бъдат разкрити авторите им.

От анализа на фалшивите уебсайтове, изготвен от изследователи на американската компания за сигурност Webroot, става ясно, че през първата половина на 2017-та всеки месец са създавани средно 1,4 милиона уникални фишинг уебсайтове. Преобладаващата част от тях съществуват онлайн едва между четири до осем часа, като най-често се представят за сайтове на високотехнологични компании и банкови институции.

Данните на Webroot за първите шест месеца на годината сочат, че най-често имитираната компания е Google, с над 35 на сто от общия брой на опитите за фишинг атаки през фалшивите сайтове.

Chase, Dropbox, PayPal и Facebook са останалите от петте най-популярни онлайн сайтове и услуги за кражби чрез фалшиви имейли, докато най-имитирани са сайтовете на Apple, Yahoo, Wells Fargo, Citi и Adobe.

Общият брой на фишинг сайтовете варира от 761 000 през февруари до над 2,3 милиона през май 2017 г. Именно през май се случи и атаката чрез рансъмуера WannaCry, когато измамници се възползваха от страховете на хората. Почти 90 на сто от всички проблеми с изтичане на данни са били в резултат от откраднати лични данни на потребители чрез фишинг.

Анализът на първата половина на 2017 г. показва , че обикновено фишинг мейлите се заиграват със страховете и емоциите на хората, като ги притискат да действат бързо, без да са достатъчно предпазливи.

За да справят с тези страхове, кибер измамниците най-често се маскират като представители на компании от технологичния и финансовия сектор, където се съхраняват лични и банкови данни на потенциалните жертви.

Коментар