Световните продажби на телевизори са намалели с 5% до 54,8 млн. броя през третото тримесечие на годината, но обемът на пазара в стойностно изражение се е покачил с 1%, сочи анализ на IHS Markit.
Ръстът в приходите от продажби на телевизори се наблюдава за първи път от три години насам. Това е резултат от 6-процентното покачване на средната продажна цена на телевизорите на годишна база, което е обусловено от навлизането на модели с големи екрани и поддръжка на ултрависока резолюция 4K (UHD TV).
В периода юли-септември се наблюдава позитивна динамика на пазара на телевизори в четири региона – Западна Европа, Източна Европа, Азиатско-Тихоокеанския регион и Латинска Америка. Но резкият спад на продажбите в Северна Америка и Китай води до отстъпление на световния пазар като цяло.
IHS Markit отчита забавяне на тенденцията към увеличаване на размера на ТВ екраните. През третото тримесечие средният размер на телевизорите се е покачил с 1,7%, достигайки 42,1 инча. Бавното понижаване на цените възпира потребителите от по-активно купуване на големи телевизори, сочи анализът.
В опит да запазят печалбите си, производителите залагат на телевизори с все по-големи екрани и поддръжка на резолюция 4K. През тримесечието делът на тези модели е нараснал до 35%, а в стойностно изражение UHD TV заемат 64% от пазара, твърди IHS Market.
Samsung и LG продължават да доминират на ТВ пазара както по брой, така и по стойност на продажбите. Китайските TCL и Hisense се приближават до лидерите, заемайки съответно трето и четвърто място, благодарение на усвояването на чуждите пазари.
Прогрес бележи и японската Sony, която със своите модели от премиум клас, вкл. OLED TV, се очертава като третият по приходи доставчик на телевизори. Това е най-добрият резултат за Sony от 2011 година насам, отбелязват анализаторите.