Системите с изкуствен интелект се научиха в последните години по-добре да разпознават и анализират човешките емоции и поведение. Прогресът стана възможен, благодарение на ускорения достъп до данни (социални мрежи и цифрово видео), технологиите за дълбоко обучение, обработката на естествена реч (NLP) и компютърното зрение, сочи анализ на Tractica.
Специалистите прогнозират по-нататъшен силен ръст на пазара на софтуер за анализ на поведението и емоциите на хората. Очаква се до 2025 година приходите в тази ниша да достигнат 3,8 млрд. долара, което е 30 пъти повече, спрямо 2017 г., когато пазарът на софтуер за разпознаване на емоции възлизаше на 123 млн. долара.
Ключови отрасли, които ще обезпечат ръст в продажбите на подобен софтуер, са търговията на дребно, рекламата, бизнес услугите, здравеопазването и игрите. Инструментите за анализ на емоциите и поведението на хората ще намерят приложение в области като сервизното обслужване, маркетинговите изследвания, медицината, образованието и разработката на игри, в автомобилната индустрия и др.
За сметка на по-доброто разбиране на човешките емоции, системите с изкуствен интелект ще станат по-чувствителни към клиентите и пациентите, ще помогнат за усъвършенстване на образователните методики и автомобилите. В крайна сметка ще бъдат създадени продукти и услуги, които отговорят по-пълноценно на потребностите на хората, заключава Tractica.
Oще една крачка към реализирането на ситуация подобна в сериала Под наблюдение!
И наистина мися че е добре да се изгради ,,машината ”. Но тази версия ще бъде в пъти по добра от тази в сериала.