Асистент за онлайн магазини на база изкуствен интелект спечели голямата награда от хакатона на Paysafe. Разработката е проект на двама програмисти, запалени по идеята за изкуствения интелект – Мартин Минчев и Надя Калоянова. Те спечелиха 5000 евро, а подгласниците им взеха съответно 3000 и 1500 евро. Общо 18 проекта дефилираха на финала на хакатона на Paysafe, който се проведе през почивните дни.
Много често хората, които пазаруват онлайн, избират продукти и ги зареждат в „количката“ за покупки, но по-късно напускат сайта, без да са довършили поръчката си. За проблема Мартин и Надя научили от свои познати, управляващи е-магазини. В същото време почти всички хора, ползващи интернет, имат профили в социалните мрежи, особено Facebook, и мнозина прекарват доста време там. Чрез тези наблюдения двамата предприемчиви младежи стигнали до идеята да съчетаят двете тенденции в полза на по-голям брой успешни електронни сделки.
Асистентът на база изкуствен интелект е дружелюбен придружител на посетителя на онлайн-магазина, който посреща госта, съветва го, отговаря на негови въпроси и му напомня за вече подбраните продукти. Със съгласието на потребителя този асистент добавя избраните продукти в месинджъра на социалната мрежа. Така дори и при напускане на е-магазина поръчката остава в активен статус и може да бъде потвърдена по-късно. Любезният асистент напомня за нея, ако е минало продължително време без заявка – например след едно денонощие.
AI асистентът може да бъде интегриран в различни платформи за електронни магазини. Той е способен да работи с много видове месинджъри – FB Messenger, Skype и др., според предпочитанията на собственика на е-магазина.
Макар софтуерът да бе написан само за два дена, системата изглеждаше като съвсем завършен продукт по време на демонстрацията пред журито на хакатона. Прогнозите на Мартин Минчев и Надя Калоянова са, че до две седмици AI асистентът може да бъде окончателно доразработен, за да е готов за пилотно внедряване. Очакванията им са до няколко месеца системата да намери първите си клиенти.
Разплащанията в социални мрежи през приложения за комуникация като месинджърите бе една от трите категории на хакатона на Paysafe. Останалите две сфери на предизвикателство бяха разработването на нови начини за извършване на транзакции през мобилни устройства и на облачни инфраструктури и инструменти.
Няколко от разработките за платежни транзакции направиха впечатление с интензивното боравене с различни видове криптовалути. Бъдещето на парите е в пълното загърбване на кешовите плащания, стана видно от проектите на младежите, разработени по време на хакатона. Проектите от областта на облачните инфраструктури и инструменти наблегнаха преди всичко на технически решения за бързина и достъпност на онлайн услуги.
Аз също при интернет сърфирането вече съм виждал AI асистенти чат ботове. Много са “дружелюбни” досаждат, правят и пускат спам. Ползват ги масаво също и за измами в интернет и т.н. Към програмите за блокиране на реклама и други паразитиращи добавки добавих в черния списък и тези AI ботляци / асистенти
Ама нищо ново има ги отдавна готови решения за AI чат ботове за ползуване. Чат прас цък и цвък също както се пуска набързо нов wordpress уеб или блогър сайт от хора без технически познания. Последно да не забравяме, че базикането с лични данните данни хората скоро ще е обявено като престъпление с европейски закон.