Google ще помага на учителите у нас в дигиталните умения

В бъдеще 65% от учениците ще работят професии, които все още не съществуват, заяви Стюарт Маклафин (вдясно) – старши регионалeн мениджър на Google.org за Европа, Близкия Изток и Африка  (снимка: МОН)

450 учители от най-малко 200 основни училища в Ловеч, Монтана, Видин, Враца и Плевен ще повишат дигиталните си умения и квалификацията си по проект „Е-start@school“, финансиран от Google.

Споразумението за сътрудничество за реализация на инициативата бе подписано вчера от Министерството на образованието и науката (МОН) и Дигиталната национална коалиция. В проекта е заложено създаване на поне 100 безплатни образователни ресурси, достъпни за всички преподаватели в страната.

Най-малко 1000 педагогически специалисти трябва да формират онлайн общност за популяризиране на резултатите и добрите практики от него. Подготовката на учителите ще се проведе на три етапа. В първия 10 учители ще бъдат обучени да преподават цифрови умения. В последствие те ще трябва да популяризират иновативните методи сред други 30 свои колеги.

В последния етап вече преминалите допълнителната квалификация преподаватели ще обучат още 410 души как да използват дигитално съдържание в своите уроци и ще ги насърчат да се присъединят към социалната мрежа за учители.

„Всичко се променя и в бъдеще 65% от учениците ще работят професии, които все още не съществуват. Компютърните науки влизат в учебните програми и трябва да подготвим преподавателите да използват новите технологии в часовете“, каза старши регионалният мениджър на Google.org за Европа, Близкия Изток и Африка – Стюарт Маклафин.

Проектът е насочен към учителите и най-правилният подход за повишаване на квалификацията е обученията да са от преподаватели към преподаватели, посочи създателят на Дигиталната национална коалиция Гергана Паси.

Това е само една от инициативите, които МОН изпълнява за дигитализация на образователния процес, подчерта министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Според него, териториалният фокус е много важен, защото разделението между регионите се отразява на достъпа до дигитални технологии и образователни ресурси.

По Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ има проект, който също предвижда обучение на учители за повишаване на дигиталните им умения, създаване на достъпно образователно съдържание и обучение по компютърно моделиране и програмиране.

„До една година се надяваме да имаме wi-fi във всяко училище. От следващата учебна година регламентираме използването на електронни дневници, като училищата сами ще избират дали да попълват хартиени или електронни“, допълни министърът.

Коментар