TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовини

Централна и Източна Европа са отличници в онлайн рекламата

Разходите за цифрова реклама в Европа са нараснали двойно през последните пет години, но индустрията е на кръстопът, обявиха от браншовата организация IAB Europe на конференция в Милано тази седмица.

Резултатите от годишното проучване AdEx Benchmark сочат, че дигиталната реклама се е увеличила с 13,2% през 2017 г., достигайки €48 млрд., като в 20 от общо 27 изследвани пазара ръстът е двуцифрен, отбелязва британската консултантска компания WARC.


Великобритания (€15.6 млрд.), Германия (€6,6 млрд.) и Франция (€5,1 млрд. ) са най-големите пазари на дигитална реклама, докато най-бързо нарастват пазарите в Централна и Източна Европа, вкл. Беларус (+33,9%), Сърбия (+23,7%) и Русия (+21,9%), която е четвъртият по големина пазар, възлизащ на €3,3 млрд.

Наблюдава се силен ръст и на най-зрелите пазари като Великобритания (14,3%), Норвегия (16,6%), Швеция (18,4%), Швейцария (12,5%) и Дания (9,7%), което е доказателство, че зрелостта не пречи на възможностите за по-нататъшни иновации и растеж, отбелязва проучването.

Мобилната реклама доминира с двуцифрен растеж във всички 27 пазара, обхванати от проучването. В частност, харчовете за дисплейна мобилна реклама са се увеличили с над 40% и в момента тя заема 42% от общата дисплейна реклама, а на видеото се падат повече от една четвърт.

[related-posts]

Рекламата в социални мрежи расте с подобни темпове (38%) и увеличава дела си в дисплейната реклама, а видеото бележи 4-кратен ръст спрямо не-видео рекламата, която се е увеличила с 35%.

Изследването AdEx Benchmark разделя пазара на цифрова реклама на три категории – Display, Search и Classifieds and Directories – и отчита, че растежът в тези рекламни формати е обусловен от променящата се употреба на устройствата и променящите се модели на потребление.


Дисплейната реклама превъзхожда останалите два формата по темпове на растеж – разходите за нея са се увеличили с 14,9% до €19,3 млрд. през миналата година. Но търсенето остава най-голямата онлайн рекламна категория по отношение на приходите, с ръст от 14,4% до €21,9 млрд.

След повече от десетилетие непрекъснат растеж, рекламната индустрия е на кръстопът с влизането в сила на регламента за защита на личните данни GDPR, отбелязва Таунсенд Фейхан, главен изпълнителен директор на IAB Europe. „Ние трябва да продължим да подобряваме потребителското изживяване, както и да подчертаем приноса на цифровата реклама за европейската икономика“, заяви той.

още от категорията

Пет ИТ гиганта контролират половината от рекламния пазар

TechNews.bg

Руски сателит ще показва реклами от космоса

TechNews.bg

Готвят ли се да инжектират реклами в сънищата ни?

TechNews.bg

Продуктовото позициониране влиза в ретро филми и клипове

TechNews.bg

Рекламите на стадиона се… локализират

TechNews.bg

Правилата за реклама да важат и за инфлуенсър маркетинга

TechNews.bg

Коментари