Европейският пазар на онлайн реклама е регистрирал ръст от 11,9% на годишна база и приходи от над 27,3 млрд. евро през 2013 г., съобщи IAB България.
За първи път мобилната дисплей реклама има дял от над 10% в рекламните инвестиции, сочат данните, огласени по време на Interact – годишната конференция на IAB Europe като част от проучването AdEx Benchmark.
На развиващите се пазари онлайн рекламата продължава да расте спрямо останалите компоненти на медия микса. Движението нагоре на развитите пазари се дължи на технологичните иновации и монетизирането на мобилния инвентар, посочват от IAB България.
Мобилната реклама бележи ръст от над 128% спрямо 2012 г. и вече генерира 11,5% от приходите от дигитална реклама. Онлайн видео рекламата също регистрира силен ръст от 45,4%, достигайки 1,19 млрд. евро.
Топ 10 национални пазари на онлайн реклама:
- Великобритания – 7,4 млрд. евро
- Германия – 4,7 млрд. евро
- Франция – 3,5 млрд. евро
- Русия – 1,8 млрд. евро
- Италия- 1,7 млрд. евро
- Холандия – 1,3 млрд. евро
- Швеция – 0,9 млрд. евро
- Испания – 0,9 млрд. евро
- Норвегия – 0,7 млрд. евро
- Дания – 0,6 млрд. евро
Традиционно, проучването разделя пазара на онлайн реклама на три части: дисплей реклама; търсене и обяви и справочници. Според данните, през 2013 г. дисплей рекламата е отбелязала ръст от 14,9%, като са реализирани приходи от 9,2 млрд. евро. Търсенето расте с 13% и вече има пазарна стойност от 13,4 млрд. евро. Обявите и справочниците стоят стабилно на нива от 4,6 млрд. евро, благодарение на ръст от 3,6%.
В топ 10 на националните пазари на онлайн реклама няма изненади, като най-голям ръст на приходите е реализиран в Русия (26,8%) и Турция (24,3%). Класацията се оглавява от Великобритания с приходи от 7,4 милиарда евро, следвана от Германия (4,7 млрд. евро) и Франция (3,5 млрд. евро). Русия (1,8 млрд. евро) е на четвърто място, а челната десетка затваря Дания (0,6 млрд. евро).