Надеждността на смартфоните е често коментиран въпрос, което е обяснимо, тъй като хората използват тези устройства постоянно в ежедневието си. И макар, че повечето потребители са се примирили с факта на неизбежната смяна на мобилния си спътник на всеки две, максимум три години, данните за честотата на повредите при различните марки са интригуващи – най-малкото от чисто любопитство.
Специализираната в диагностиката на мобилни устройства компания Blancco публикува наскоро актуален рейтинг на най-ненадеждните смартфони, т.е. които са имали най-голям процент на повреди, в частност през първото тримесечие на 2018 г.
Рейтингът се базира на броя на обръщанията на притежателите на смартфони към сервизните центрове на производителите. Така, на практика, рейтингът на Blancoo отразява честотата на повредите на смартфоните, а също така колко сериозни са те.
При съставяне на списъка специалистите са разгледали двете основни групи смартфони, според операционната система – епълските айфони с iOS и различните марки Android устройства.
iPhone 6 оглавява рейтинга на най-ненадеждните iOS смартфони с 22% повреди (failure rate), т.е. почти всеки четвърти айфон от този модел е създал проблеми на собственика си, които са провокирали търсене на помощ в сервизните центрове на Apple. На второ място е поставен iPhone 6S, който показва 16% повреди, следван от iPhone 6S Plus с резултат от 9%.
При Android смартфоните е по-интересно, тъй като тук са почти всички останали производители. Blancoo не разглежда отделни модели, поради огромния брой, а вместо това акцентира на брандовете като цяло. Проучването сочи, че смартфоните на Samsung, лидера по продажби на световния пазар, имат най-висока честота на повреди – 27%.
На второ място Blancoo поставя устройствата на китайската компания Xiaomi, при които нивото на повредите е 14,2%. Следват смартфоните на Motorola (9,6%) и Huawei (8,4%). На последно място в Топ 10 на рейтинга – всъщност това е най-добрият показател – е брандът OnePlus със само 2,5% ниво на повредите.
Интересен е въпросът доколко процентът на повредените устройства зависи от популярността на бранда. Теоретично, не би трябвало да има пропорционална зависимост между двете, но прави впечатление, че най-разпространените Android смартфони – тези на Samsung, Huawei и Xiaomi – са сред „отличниците” по честота на обръщанията към сервиза.
Господине или госпожице не мога да разбера защо трябва да казвате че Huawei е хуявей или хуйвеи всеки има право на избор какъв телефон да си купи но за Самсунг напоследък има доста лоши отзиви от към качеството
И бих ви препоръчала да не се излагате така от към правопис
Май поне двама от последните трима (отдолу) не са прочели това, което аз казах… Статистиката в статията може би е напълно коректна, не качеството и здравината са решаващите фактори в случая.
Lenovo и ХУЙВЕЙ са супер боклуци. Говоря за ниския клас, щото във високия има толкова по-читави марки, че незнам как ще си дадеш парите за това китайско ****.
Samsung и Xaiomi са супер надеждни и читави марки от среден клас нагоре.
Класацията е обърната нагоре с краката, мога да я определя с една дума :
СМЕШНА!
За телефоните на Леново не бих казал, че всички са боклуци. Лично моят е от най-ниският клас, но по-здрав не съм имал (с изключение на Нокиа 3310). Това леново е падало два пъти от колело в движение и търкаляне по асфалта поне 5 метра. Също така падане няколко пъти върху цимент от над метър височина. Вярно целият е очукан и надраскан, но работещ със здрав екран.
Ниския клас на леново, са едни от най големите боклуци. Тука мн здрави ги дават….
Колкото си по-беден, толкова повече си пазиш смартфона, ако ще и да е от нисък клас. Има и много други показатели (като например в какъв климат ползваш телефона), което показва, че горната статистика не е 1:1 свързана с по-голямото качество на телефоните…
Пък iPad Air 2 е най-добрия СМАРТФОН!
Изкарах си 4 години с един Самсунг и не ми даваше проблеми. Ама накрая започна да не функционира правилно, беше започнал да ми изтрива имената на контактите.
Просто произвеждат малко телефони и за това са най-долу.
айфон 6 е най стар модел… нормално е да е такава класацията
S 6 edge-дефект на дисплея на втората година.
.. XZ Premium. На седмия месец обаче дисплея му се оцвети в ъглите. Некачествено лепило, гаранцията го покрива.
Важното е, че не споменават никъде Sony Xperia. Там е истината.
Който продава най-много има и повече рекламации. Никому неизвестни марки с по 3 продадени устройства сигурно нямат нужда от сервиз.
Най ме кефи OnePlus и не случайно имат най-малко повреди- Невероятно телефонче е
Колко гениално, не е за вярваме, че имаме такъв умен и мъдър читател! Калко сложни неща успява да улови острата му мисъл :))
Не, не, това си е процентът за всяка марка, а не процента от всички, доколкото видях в доклада на английски. иначе няма смисъл от подобна статистика – тя би отразила фактически само колко популярна е една или друг марка телефон
Абе тия от Blancco дали са разделили броя на обръщанията към сервиз на процента притежатели на съответната марка? Разбира се, че като има най-много Самсунг телефони в света и то с голяма преднина пред другите, чисто статистически най-много потребители има шанс да се обърнат към официален сервиз!!
Ако тази статистика не е “изчистена” то тази статия си е направо за боклука.