Все повече от професиите днес и за в бъдеще ще изискват дигитални умения, заяви Петър Шарков, ръководител на Училищна Телерик Академия, която вече 8 години предоставя безплатно ИТ обучение за ученици от всички възрасти.
По думите на Шарков, независимо дали ще изберат да се занимават с програмиране или да се развиват в друга област, учениците трябва да могат да управляват дигиталните технологии и да пишат код, за да бъдат конкурентоспособни на глобалния пазар на труда.
От днес Училищна Телерик Академия започна приема за новата учебна година. Предстоят безплатни обучения по програмиране и дигитални науки за ученици от всички възрасти в рекордните 65 школи в страната. Кандидатстването е отворено до 23 септември през сайта на Академията.
Школите се организират в 15 града, вкл. София, Пловдив, Варна, Велико Търново, Стара Загора, Габрово, Враца, Разград и др. Програмите са насочени към ученици от 1-ви до 12-ти клас, като са съобразени с възрастта на учениците. Не се изискват предварителни познания по програмиране.
Обученията, които са с продължителност 100 учебни часа, разпределени през учебната година, се провеждат от опитни преподаватели и специалисти в областта. След успешно завършване участниците получават сертификат от Училищна Телерик Академия. През следващата година те могат да продължат обучението си в по-високо ниво или друга програма.
За най-малките ученици – от 1-ви до 3-ти клас, Академията в партньорство с CoderDojo Bulgaria организира безплатни работилници по програмиране. По време на обучението учениците научават как да създават сайтове, компютърни игри и програми с визуалния език за програмиране Scratch.
Учениците от 4-ти до 7-ми клас могат да избират между три програми: „Дигитални науки”, „Разработка на игри” и „Алгоритмично програмиране. Обученията се предлагат както в София, така и в страната.
Специализираните за гимназиалните ученици в София и страната програми са по „Дигитални науки” и „Разработка на игри”. Обученията са с практическа насоченост и подпомагат кариерната ориентация на учениците и тяхната последваща професионална реализация.
Всички искат
на компот
под климатик
и
над 6 000 лв заплата.
И по консервативни дани(dos bg) 63% от IT проектите никога не донасят печалба
явно
има балон .
Оказва се, че процесите около изграждането на една ИС представляват
сложно,
продължително
и
скъпо струващо начинание без гарантиран резултат.
Няколко факта:
ROGER SESSIONS оценява разходите за неуспешни проекти в СВЕТОВЕН МАЩАБ
за 2009 година на 6.2 трилиона долара.
Dr John McManus и Dr Trevor Wood-Harper оценяват стойността на НЕУСПЕПНИ проекти в ЕС за 2004 година
на 142 милиарда евро
и
само 1 от всеки 8 проекта е приет за напълно успешен в едно проучване, проведено в периода 1998-2005 и обхващащо 214 проекта в 10 области /Отбрана, здравеопазване, обучение, земеделие, търговия, производство, финанси, строителство, транспорт, логистика/.
Кабинетът Standish Group [3] анализира успеваемостта на проектите за 2009 и публикува следните цифри:
– Успешни проекти (постигнати цели, спазени срокове): 38%
– Неуспешни проекти (непостигнати цели): 33%
– Спрени проекти: 29%
Подобни констатации са валидни за Франция, Швейцария, САЩ и за целия свят.
Същественото е обаче съотношението между успешните и неуспешните проекти, както и постоянството на това съотношение през годините.
Тези цифри показват, че залогът за неуспех е огромен -62%{-33%-29%}
65 явно през 2001 е бил трезвен за последно. java то си остава модерно и има доста от посочените от теб дето за много напред с материала. Забележи икономистите или зъболекарите какви офиси и кабинети имат. Не говоря наетите, а тези които работят за себе си.
Който става – той ще получава, останалите трябва да се чувстват късметлии, че са изобщо в групата, и пак ще имат що-годе стандарт, какъвто няма да достигнат в други професии
Беше модерно да учиш
за архитект ,
после за инженер,
за адвокат,
после за нотариус ,
за икономист
после за пластичен хирург ,
за зъболекар,
днес трябва да си програмист за да взимаш в горната скала заплата . ХАХАХА. От всяка клонка пиано не става.
със заплати в горния край на скалата.
Има огромна разлика между кадърен програмист и човек който може да напише нещо на C# или Java.
Хубавото на тази професия е че не можеш да компенсираш липсата на качество с количество.
100 индийци не могат да направят по-добър код отколкото 5 талантливи програмиста.
И 1000 да наемеш, резултата няма да е кой-знае колко по-добър.
“Черноработниците” могат да бълват милиони реда код, който … си е боклук.
И 2 милиона реда да стане – пак ще е боклук.
И ще трябва някой синиър, който да отсее от този боклук читавото.
При 2 пъти повече боклук, ще ти трябват 2 пъти повече синиъри, които да го оправят, и накрая се оказва икономически неизгодно да плащаш на маймунки, вместо да си анемеш 5-10 талантливи човека, които да направят нещата както трябва. .NET не е панацея.
Какво им е на “жертвите” със заплати в горния край на скалата. Да ги учат за берачи на банани по-добре, а?
Тоя балон гръмна 2001 година по света тук тепърварще обучават нови жертви.
Похвално !
Всички са на компоти а кисело мляко кой ще прай.
Кой плаща? Фирмата, която предлага образованието. То е безплатно за участниците, не за нея.
безплатното образование
Че кой плаща на лекторите ?
кой плаща за залите ?
Кой плаща за отопление/охраждане ?
Кой плаща за РС/прозорци ?
Какъв ти е проблема с безплатното образование? Който има талант, ще се представи добре, ще го забележат, ще му дадат тласък да се развие и ще си намери добра и високопплатена работа в бъдеще. Това е шанс за всек млад човек. Къде е уловката? Ами няма такава.
безплатни школи
Щеро
има ли при капитализма
нещо без $(безплатни школи) ?
Комунистите измислиха любоват
за да правят секс без пари.
А пък ти умнико явно не си чувал че има и присъствено и онлайн обучение и че всеки подход има своите предимства и недостатъци. Но хейт да има, нали. И начинът, по който се обръщаш към хората, които правят нещо в тази държава, показва колко струваш
Явно петър шарката не е чувал за интернет – ще ги събира на едно място и при един болен от грип , останалите също заразени.
Които има желание намира начин(вкъщи ще си го научи) ;
Които няма желания и да го влачиш нищо няма да стане