Представете си свят, в който може да пътувате на дълги разстояния, без необходимостта от летища? Свят, в който можете да избегнете задължителните процедури за сигурност, дългите часове чакане, шума и тълпите на аерогарите? Ами ако вместо това имате собствена кабина, първа класа, която да ви вземе от вкъщи и да ви отведе където пожелаете?
Именно това е визията за бъдещето пътуване на Volvo, представена с новата концепция 360с. Тя е изградена на представата за напълно автономен, електрически автомобил без шофьор зад волана. Акцентът е върху свободата на дизайна, която е възможна благодарение на липсата на волан и двигател с вътрешно горене и преосмисля традиционното разположение на пътническите седалки в две или три редици.
360с предлага 4 възможности за пътуване в автономното превозно средство и използването му съответно като спалня, мобилен офис, всекидневна и място за забавление. „Автономното управление ще ни позволи да направим следващата голяма крачка в безопасността, но също така ще отвори възможност за реализиране на нови бизнес модели и ще позволи на потребителите да прекарат времето в автомобила си така, както пожелаят”, казва Хакан Самуелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars.
Volvo лансира концепцията 360с като потенциален конкурент на авиокомпаниите и други доставчици на услуги в сферата на пътуванията по въздух на кратки разстояния. В САЩ, например, през изминалата година над 740 млн. пътници са ползвали вътрешните полети. Най-натоварените маршрути, като Ню Йорк – Вашингтон, Хюстън – Далас, Лос Анджелис – Сан Диего, отнемат на пътниците повече време за придвижване със самолет, отколкото с автомобил, като се включи транспортът до летището, проверките за сигурност и изчакването на полета.
„Вътрешните полети изглеждат привлекателни на пръв поглед, но всъщност не са”, заяви Мартен Левенстам, старши вицепрезидент по корпоративната стратегия във Volvo Cars. По неговите думи, кабината за спане в 360с дава на хората премиум комфорт и спокойно пътуване през нощта, за да се събудят свежи на крайната дестинация.
360с може да повлияе на бъдещето на пътуването, на инфраструктурата и на екологичния отпечатък на модерното общество. Тя не просто преосмисля начина, по който хората пътуват, но и начина, по който общуват с близките и приятелите си и как прекарват времето си в града. Това е и първа крачка към широка дискусия за потенциала на автономните технологии и възможността за фундаментална промяна на обществото по много начини.
„Когато братята Райт извършват първия контролиран полет с летателен апарат през 1903 г., те не подозират как ще изглежда модерното пътуване по въздух години по-късно”, допълва Левенстам. „Не знаем какво ще е бъдещето на автономното шофиране, но смятаме, че то ще окаже голямо влияние върху начина, по който хората пътуват, проектират градовете, използват инфраструктурата”.
Автономното управление е тясно свързано с безопасността и технологиите от най-ново поколение имат потенциала значително да повишат сигурността по пътищата. С новата си 360c концепция Volvo Cars призовава за въвеждане и на нов глобален стандарт за това как автономните превозни средства да общуват безопасно с всички останали участници в движението.
Идеята е автономната технология да бъде въведена постепенно. Автономните превозни средства без водач зад волана ще споделят трафик ситуации с останалите участници в движението. Водачите няма да осъществяват визуален контакт, за да разберат каква е следващата стъпка на останалите участници в движението.
Концепцията на Volvo включва система от звукови, цветови и други визуални сигнали, които да информират водачите за намеренията на автономната кола, така че във всеки един момент да е напълно ясно какво ще е следващото й действие.
гледайте филма Upgrade 🙂
Има доста готино клипче в тубата ,където показват доста неща.Иначе ми е малко трудно да си представя да легнеш да спиш в кола ,в която няма никой на волана.
Определено са я уцелили много добре. Защото има статия тук, а вероятно и на много други места. Ако не бяха заявили, че конкурират самолетите, тогава това щеше да е просто поредния проект за автономна кола на който вече никой изобщо не обръща внимание.
Богат човек, бързащ за бизнес срещи, би използвал самолет. А по-скромен човек би искал 4 седалки при дълги пътувания. Не мисля, че са уцелили формулата.