20 метровлака на Siemens ще има София напролет

Напролет ще имаме всички 20 метровлака на Seimens за третата линия от метрото, съобщи Йорданка Фандъкова

Най-големият проект на Столична община е строителството на метрото, тъй като в него са заложени нови и съвременни решения, заяви кметът Йорданка Фандъкова по време на международната конференция DigitAll Bulgaria 2018, организирана пред седмицата от Siemens България.

Знаете, че новите метровлакове за третата линия са производство на Siemens – тук са вече 9 от тях, очакваме другия месец десетия, като напролет ще имаме всички 20“, съобщи Фандъкова. Тя допълни, че системата на влаковете е напълно автоматизирана с опция за автономно управление.

Йорданка Фандъкова изтъкна също необходимостта от подкрепа за предприемачески проекти за иновации. „Очакваме в следващите десетилетия София да се развива и да расте още, затова имаме ясната представа, че ще са ни необходими напълно нови градоустройствени планове, технологични и икономически решения за функционирането на града“, посочи тя.

В тази връзка Общината разглежда концепцията за интелигентния град – „с иновативни системи за повишаване сигурността на гражданите, с интерактивна градска администрация и умно управление на отпадъците“, поясни Фандъкова.

Кметът открои още високообразованите млади хора като най-ценния ресурс, с който обществото може да разполага. „София вече има над 100 училища, в които има обучение по информационни технологии още в началния етап. Имаме нужда от високоподготвени хора – нямаме по-голям ресурс от това и трябва да направим всичко възможно да инвестираме в младите хора“, подчерта Фандъкова.

Коментари по темата: „20 метровлака на Siemens ще има София напролет”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Между другото, БДЖ също купи влакове Сименс за близо 700 млн.

  2. :о)

    Метрото на фона на другите проблеми в столична община си е просто цвете.
    Най-големия му проблем е че влаковете са през много минути и се трупа ГМЕЖ по перона,
    която не може да се качи във влака.

    Затова не 20, а 200 влакове да купуват.
    Когато отиваш за работа не те интересува дали Сименс е дал подкупи за да вземе сделката, а Влака да дойде не за 7 или 13 минути за 3 или 8 и да е поне толкова празен че да успееш да влезеш.

  3. Anonymous

    Проблемът с влаковете е същият като този с течовете – че се вземат пари под масата. Или цената е непазарна, или качеството е лошо, или двете. Иначе влаковете са си супер, а Сименс са изключителни инженери.

    В случая е и лека скрита субсидия за Сименс, защото фондовете са отчасти немски.

  4. Citizen

    Самите влакове са най-малкия проблем на метрото ни. Продължава да тече в метростанции, ниска скорост говори за проблеми и в тунелите, не работят ескалатори…

  5. ха

    Честни доставчици определено няма. Затова в белите страни се прави нещо друго. Определя се задължително изискване доставчикът да произвежда част от детайлите на закупуваните изделия в страната покупател. Но тъй като България е бананова държава подобно нещо не се прави, а се залага на ДОКАЗАНО корумпирана фирма като Сименс.

  6. Anonymous

    А кои са честните доставчици на метро-влакове? Колко компании произвеждат и не дават подкупи?

  7. Anonymous

    От една страна, качество. От друга страна, корупция. И в Русия, и в Гърция и България, Сименс си има бюджет за подкупи на администрацията. Трудно ми е да забравя,
    че бяха замесени в гръцката криза и скандала за системи за сигурност на олимпийските игри. Бяха раздадени подкупи за 100 милиона Евро, за да се спечелят договори за милиарди. Като чуем, че Сименс ще доставя нещо някъде, трябяа ли да забравяме, че са генератор за корупция?

Коментар