Музикалният бизнес се променя, макар и със закъснение

Възникването на стрийминг услугите даде на потребителите нов вид „оферта“

Музикалните компании, които предлагат стрийминг услуги, трябва да подходят по различен начин към различните типове потребители. За целта те трябва да разберат мотивите на хората да искат – или да не искат – да се абонират за „поточни“ музикални услуги. Това твърдят изследователи в новото издание на „Международен журнал за електронен бизнес“.

Музикалният бизнес се промени драстично през последните няколко десетилетия. Принос за това имат както популяризирането на интернет, така и разработването на по-добри алгоритми за компресиране на музикалните файлове и концепциите за споделяне на файлове, отбелязва phys.org. Но индустрията реагира на технологичната промяна доста бавно.

Дълго време компаниите от сектора се фокусираха преди всичко върху законите, стараейки се да смачкат надигащата се вълна на нов начин на използване на музиката – споделянето, формирането на собствени подборки от изпълнения и т.н. Като че ли музикалният бизнес не искаше да приеме факта, че хората вече не желаят да използват стария модел за пазаруване на музикални „стоки“.

Възникването на стрийминг услугите обаче даде на потребителите „оферта“, която, макар и не толкова изгодна за музикалния бизнес, колкото оригиналните модели на физически продажби, предлага алтернативен поток от приходи. Разбира се, потребителите се стремят да получат безплатно колкото се може повече от стрийминг услугата. Работа на маркетинговите отдели на фирмите за подобни онлайн услуги е да превърнат тези неплащащи потребители в плащащи абонати.

Американски изследователи са проучили нагласите на стотици потребители на музикални стрийминг услуги и са установили, че социалното въздействие е това, което променя отношението на потребителите към музикалния стрийминг. Това, от своя страна, поражда тяхното намерение за закупуване (или нещо друго). Обикновеното очакване за приятно преживяване пък кара тези, които вече са абонати, да продължат своите абонаменти.

На музикалните компании им липсва разбиране за психологическите и социалните мотивации у потребителите. Индустрията обаче трябва да започне да разбира какво кара различните потребители да търсят музика, какво ги мотивира, кога и за какво биха платили.

Компаниите трябва да отговорят на потребностите на различните клиенти по различен начин, ако искат да оцелеят и да процъфтяват. Това означава диференциран подход за различните потребители.

Коментар